Quote from Guest on 25 December 2009, 14:19Funkar det med t.ex aerobics-skor när man enbart springer på löpband?
Behöver köpa nya skor, men eftersom jag tränar annat också, och ofta i samband med löpningen, så vore det bra om det fanns några skor som funkar till det mesta.Tacksam för tips!
Funkar det med t.ex aerobics-skor när man enbart springer på löpband?
Behöver köpa nya skor, men eftersom jag tränar annat också, och ofta i samband med löpningen, så vore det bra om det fanns några skor som funkar till det mesta.
Tacksam för tips!
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 14:29beror nog på hur långt du tänkte kuta på löpband. jag har kört med vanliga gympaskor/innebandy typ de minuter som jag sprungit löpband men jag har aldrig sprungit längre än 10 minuter och inte med nån större regelbundenhet. Hade jag tänkt ha löpbandsträni
beror nog på hur långt du tänkte kuta på löpband. jag har kört med vanliga gympaskor/innebandy typ de minuter som jag sprungit löpband men jag har aldrig sprungit längre än 10 minuter och inte med nån större regelbundenhet. Hade jag tänkt ha löpbandsträni
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 14:35Ah, jag springer oftast ca 30-45 minuter åt gången, blir väl 5-7 km.
Om jag springer som uppvärmning före ett gruppträningspass, så blir det kanske 3 km (20 minuter).
Ah, jag springer oftast ca 30-45 minuter åt gången, blir väl 5-7 km.
Om jag springer som uppvärmning före ett gruppträningspass, så blir det kanske 3 km (20 minuter).
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 15:59Jag höll på att föreslå barfotalöpning på löpbandet först, men det ska man kanske ta det lite lugnt med så man inte överanstränger sig. Är man ovan lär man få ont av det.
Fast om det är så bra att springa i aerobicskor vet jag inte, är inte de fasligt hå
Jag höll på att föreslå barfotalöpning på löpbandet först, men det ska man kanske ta det lite lugnt med så man inte överanstränger sig. Är man ovan lär man få ont av det.
Fast om det är så bra att springa i aerobicskor vet jag inte, är inte de fasligt hå
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 17:20Det kanske de är, jag har faktiskt ingen aning 🙂
Trodde de skulle vara mjuka och studsiga... Kanske inte är nån bra idé då. (H)
Det kanske de är, jag har faktiskt ingen aning 🙂
Trodde de skulle vara mjuka och studsiga... Kanske inte är nån bra idé då. (H)
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 17:31Jag skulle inte vilja springa i aerobicsskor - dom är ju så höga och hårda i vristerna..... Men några minuter spelar väl ingen roll - ska du däremot springa längre skulle jag rekommendera nåt annat. Hellre då ett par billiga "skitgympadojor". Jag tror att
Jag skulle inte vilja springa i aerobicsskor - dom är ju så höga och hårda i vristerna..... Men några minuter spelar väl ingen roll - ska du däremot springa längre skulle jag rekommendera nåt annat. Hellre då ett par billiga "skitgympadojor". Jag tror att
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 18:01Springer man 30-45 minuter på löpband, tycker jag helt klart att man ska göra det med ett par löparskor. Dock kan man nog välja ett par lättare med mer löpkänsla, än dom man brukar jogga runt ute med.
Säger han med 8 par löparskor att välja mellan 🙂
Springer man 30-45 minuter på löpband, tycker jag helt klart att man ska göra det med ett par löparskor. Dock kan man nog välja ett par lättare med mer löpkänsla, än dom man brukar jogga runt ute med.
Säger han med 8 par löparskor att välja mellan 🙂
Quote from Lars Mörrby on 25 December 2009, 18:53Vibram Fivefingers - så slipper man svarta fötter eller förstörda strumpor.
Vibram Fivefingers - så slipper man svarta fötter eller förstörda strumpor.
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 19:14Jag sprang nyligen i låga aerobicsskor i en kvart med väldigt ont i vristerna som följd. Kändes dessutom att de inte dämpade steget på samma sätt som mina löpardojor.
Jag sprang nyligen i låga aerobicsskor i en kvart med väldigt ont i vristerna som följd. Kändes dessutom att de inte dämpade steget på samma sätt som mina löpardojor.
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 19:21Tack för tipsen!
Hade tanken om att det kanske skulle funka med ett par "vanliga" skor eftersom det är lite svikt i löpbandet, men det är kanske bättre att satsa på ett par snygga löparskor (om det går att hitta) som jag kan använda på de andra träningsp
Tack för tipsen!
Hade tanken om att det kanske skulle funka med ett par "vanliga" skor eftersom det är lite svikt i löpbandet, men det är kanske bättre att satsa på ett par snygga löparskor (om det går att hitta) som jag kan använda på de andra träningsp