Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkoskav
You need to log in to create posts and topics.

Nu håller jag inte på med löpning, men tänkte att det säkert finns experter på skor i denna grupp 🙂

För ett par månader sedan köpte jag nya skor, ett par Asics, som jag tänker använda på mina powerwalks. Sedan dess har jag försökt att "gå in dem", vilk

Har inget riktigt bra tips, jag har själv väldigt lätt för att drabbas av skoskav även i gamla skor som är ordentligt använda. Har sett tips om att använda dubbla strumpor (två tunna par) tex, har inte testat så jag vet inte om det funkar. Det enda som fu

Jag hade sådana problem med ett par skor - jag hade snörat dem för hårt. Du kan ha två par tunna sockar för att slippa skav, och ha plåster på tills du vant dig.

Det kan ju vara så att de inte är napassade efter dina fötter... har du köpt dem själv elelr

Har du provat funktionsstrumpor? Finns i de flesta sportaffärer och hjälper dessutom fötterna att "andas" + är jättesköna. Dyrare än vanliga strumpor, men om du har problem med skavsår så är det nog värt att testa.

HAr du provat "Leukoplast"? Finns att köpa på apoteket och är inte dyr alls (vad jag kommer ihåg). Den finns i olika bredder men den som är 5cm bred tycker jag funkar bra.

hittade dessutom denna länk med lite blandade skavsårstips (bla hur man får "plas

Ska man verkligen behöva gå in löparskor/walkingskor, egentligen? De ska sitta bra, kännas sköna och inte trycka någonstans redan när man köper dem. Sen om du ändå får skoskav efter ett långpass kan man ju göra som mimmi eller anna säger och försöka med t

> Ska man verkligen behöva gå in löparskor/walkingskor, egentligen? De ska sitta bra, kännas sköna och inte trycka någonstans redan när man köper dem.

Fötterna kan vara väldigt olika varandra på många sätt - ffa. kanske till storleken - så det är inte al

Tack för alla tips! Ska prova allihop, fast inte samtidigt, så snart hälen känns bättre. Compeed känns det som att jag har haft i flera veckor nu, fast inte förebyggande utan jag tar bort dem så snart det har läkt.

Naturligtvis kändes skorna bra när jag

Ja, om det skiljer så mycket på fötterna kan jag förstå att det blir jobbigt att hitta det perfekta skoparet...
Jag har naturligtvis fått skoskav och blåsor av nya skor också, men då har de inte blivit riktigt sköna någon gång, även om jag sprungit länge

Tips på salva som gjort underverk med blåsor som jag införskaffade "på väg till" ett lidingölopp?!Hade inga plåster eller tejp med, rutinerat? Vet inte var blåsorna kom ifrån men jag smetade på Ullsalva (kan köpas via http://www.ambosantus.se). Jag tog mig igeno