Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkostorlek på Asics vs. Saucony
You need to log in to create posts and topics.

Springer idag i ett par Asics Nimbus men funderar på att beställa Saucony Triumph 8. Jag har fått intrycket efter att läst runt här på Fb att Saucony är små i storlekarna. Någon Fb:are som idag springer i ovan nämnda skor som kan bekräfta det?

Edit: Mena

Denna sidas shoefitr är riktigt användbar..

http://www.runningwarehouse.com/descpageMRS-STRI7MB.html

Enligt den så är du rätt ute. D.v.s. har du ex. 10,5 på Nimbus skall du ha 11 på Saucony. Förutsatt att jag välde rätt modeller d.v.s.

Jag tycker att saucony kan vara något mindre...Har Nimbus som som är rymliga, men jag har också haft en äldre modell av Triumph i samma storlek och upplever dem något mindre, jag testade också en ny Triumph förra veckan och samma där. Eller rättare sagt

Fick precis hem skor från både Asics och Saucony. Jag har US 10,5 i Asics och US 11 i Saucony. Känns som likvärdiga storlekar då skorna sitter på.

Tack för de svar jag fått. Låter som jag ska beställa ett halvnummer störren än mina Asics.

Edit:
Andreas (t+) på den siten du tipsade om. Du länkade till Triumph 7 och där skulle jag ha ett halvnummer större än mina Nimbus, kollade jag där emot med Triu