Quote from Guest on 3 April 2013, 23:13Hej!
Har planerat att begå marathonpremiär i sommar och vill gärna ha lite skotips ifrån alla eminenta och rutinerade löpare på detta forum.
Jag pronerar inte alls - neutral - och har inte speciellt höga fotvalv eller breda fötter eller någon annan spec
Hej!
Har planerat att begå marathonpremiär i sommar och vill gärna ha lite skotips ifrån alla eminenta och rutinerade löpare på detta forum.
Jag pronerar inte alls - neutral - och har inte speciellt höga fotvalv eller breda fötter eller någon annan spec
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 23:23Jag har Saucony Kinvara 3 som jag är väldigt nöjd med och låter som det kan passa in på din kravlista ganska bra.
Jag har Saucony Kinvara 3 som jag är väldigt nöjd med och låter som det kan passa in på din kravlista ganska bra.
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 00:14Tack Per, då ska jag försöka testa ett par sådana också.
Tack Per, då ska jag försöka testa ett par sådana också.
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 10:54Saucony Mirage är mina favvos för mara. Gjorde 3:07 med dem i Berlin.
Saucony Mirage är mina favvos för mara. Gjorde 3:07 med dem i Berlin.
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 13:49Tack Erik, de verkar väldigt schyssta också. Och snygga:-) Frågan är om de månne är för tuffa för mig? Jag är långt ifrån lika rapp som du, dessvärre...
Tack Erik, de verkar väldigt schyssta också. Och snygga:-) Frågan är om de månne är för tuffa för mig? Jag är långt ifrån lika rapp som du, dessvärre...
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 22:36Jag kör också Mirage. Nu Mirage 3. Att tänka på att de har ett lätt pronationsstöd, samt att de är breda fram.
Jag kör också Mirage. Nu Mirage 3. Att tänka på att de har ett lätt pronationsstöd, samt att de är breda fram.
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 23:54OK, jag pronerar inte alls, så det kanske inte är rätt val för mig?
Vet ni vad det är för vikt respektive drop på Kinvara och Mirage?
OK, jag pronerar inte alls, så det kanske inte är rätt val för mig?
Vet ni vad det är för vikt respektive drop på Kinvara och Mirage?
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 15:52Kom in på tråden och läste lite.
På herr kinvaran är det
Häl till tå dropp 4 mm
Vikt 218 gram i stl us 9(42,5)
Och mirage
Häl till tå dropp 4mm
Vikt: 247 gram i stl us 9 (42,5)
Kom in på tråden och läste lite.
På herr kinvaran är det
Häl till tå dropp 4 mm
Vikt 218 gram i stl us 9(42,5)
Och mirage
Häl till tå dropp 4mm
Vikt: 247 gram i stl us 9 (42,5)
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 16:31Tack! Kinvaran är möjligen för aggresiv för mig i så fall tror jag. Jag tror inte jag har tillräckligt bra löpsteg för den skon - ännu...:-)
Tack! Kinvaran är möjligen för aggresiv för mig i så fall tror jag. Jag tror inte jag har tillräckligt bra löpsteg för den skon - ännu...:-)
Quote from Funbeat user on 5 April 2013, 17:44Tack för alla bra tips, jag fastnade för ett par Asics Gel-Lyte 33 II och spontanköpte ett par idag, nu ska det propvspringas… 🙂
Tack för alla bra tips, jag fastnade för ett par Asics Gel-Lyte 33 II och spontanköpte ett par idag, nu ska det propvspringas… 🙂