Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkotips och allmän pepp!
You need to log in to create posts and topics.

Nu behöver jag kloka råd och tips från er med koll!

Jag har ganska nyligen kommit igång med löpningen igen, efter att ha haft knäproblem -sabbade knäna när jag tränade för halvmaran för 3 år sedan. Nu har jag lagt om min löpstil, landade förr på hälen,

Mitt bästa tips är att gå till ett par olika butiker och prova. Löplabbet, Runners Store, Stadium, Intersport etc. Många har olika erfarenheter per butik och oftast kommer det ner till vem i personalen du pratat med. Vissa har full koll och hjälper mer än

Enligt min åsikt kan du aldrig gå fel med Inov8. Jag har själv ett par X-Talon 212, som jag springer allt från otymplig trail till asfalt med, och jag har aldig haft ett par bättre skor (observera dock att dessa skor är trailskor, MEN, om man har ett steg

Usel på skor men vad kul att du har kommit i gång med löpningen efter skador!
Härligt och lycka till med träningen vilka skor du än väljer 🙂

Det finns många roliga lätta skor med 0-6mm drop. New Balance har ett gäng modeller i sin minimusserie. Kolla också på New Balance MRC1600 som är en mycket lätt asfaltssko med 6mm drop och klarar upp till maradistans. Merrell har en hel del modeller för d

Att gå till en bra butik och prova sig fram är ett bra råd. Jag skulle vilja tillägga att vad du än gör låt dig inte övertygas av en försäljare som tjatar om att en viss sko är bäst för dig, om du inte själv känner att den är det. Bara du själv kan känna