Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkoval Lidingöloppet
You need to log in to create posts and topics.

Ska springa mitt första LL i år. Vilken typ av skor ska man välja?
Kör min långpass med Asics GT-2150 mkt pga att vägarna där jag springer oftast har större stenar. Nästan alla övriga pass med Asics DS-Racer.

Har tänkt komplettera ev. med ett par Inov8 X

Racerskorna, helt klart. Förutsatt förstås att du hinner springa in dem tills dess.

jorå DS-Racer har gått 1-2 pass i veckan sedan Maj.

Jag körde mina X-talon 212 i fjol. Enbart för att det var min, då, skönaste sko. Det är helt overkill för underlaget på Lidingö. Det är kuperat, ja, men inget tekniskt eller bökigt underlag alls. Ett par lättviktstrainers är nog ett utmärkt val.

Det är t

Jag sprang i Vibram FiveFingers Classic i fjol (och kommer att göra det i år också).
Som andra svarat; för att det är de skor som sitter bäst på mina fötter nu och att jag bara springer i såna nuförtiden.
Banan är inga problem med tunna, lätta skor. För

Välj de skor som du helst vill springa tre mil i. 🙂

Dina förberedelser, disposition av loppet, hur du fyller på energi under loppet kommer att ha mycket större betydelse för slutresultatet än viktskillnaden på dina skor. Välj de som du känner mest för så böir det bäst. Banan är blandad gångväg och vägar me

Jag sprang i Saucony A3 i fjol. Spring i vad du vill. Det är välstampat grusmotionsspår med inslag av asfalt. Kan bli lite blött första km där det går över ett gräsgärde om det är dåligt väder.

Tack för all feedback. Det blir mina sköna DS-Racer. 2.30 sitter löst 😉

Jag sprang Lidingö Ultra (som går i stort sett samma bana) i aquasocks. Inga problem.