Quote from Guest on 28 July 2008, 13:47Nu är måttet rågat... Har haft min nuvarande alu LVC i 9 år och nu är det dags för en ny. Fråga, visst är det ok att sätta privata ekonomin i gungning för att få handla en ny carbonhoj? Semesterkassan är väl ok att minska för att få råd?
Nu är måttet rågat... Har haft min nuvarande alu LVC i 9 år och nu är det dags för en ny. Fråga, visst är det ok att sätta privata ekonomin i gungning för att få handla en ny carbonhoj? Semesterkassan är väl ok att minska för att få råd?
Quote from Funbeat user on 28 July 2008, 13:57Så länge det är dina egna pengar borde det väl vara ok 😉
Så länge det är dina egna pengar borde det väl vara ok 😉
Quote from Ebba Johansson on 28 July 2008, 14:57Jag intalar mig själv att jag blir en piggare och gladare mamma/sambo av min cykel och mitt cyklande, jag invensterar i min egen hälsa istället för att lägga pengar på chips och annat onödigt (fast det blir ju i ärlighetens namn rätt mycket av den varan f
Jag intalar mig själv att jag blir en piggare och gladare mamma/sambo av min cykel och mitt cyklande, jag invensterar i min egen hälsa istället för att lägga pengar på chips och annat onödigt (fast det blir ju i ärlighetens namn rätt mycket av den varan f
Quote from Funbeat user on 28 July 2008, 16:47Om du cyklar till Kreta och de övriga i familjen flyger borde det kunna funka ;). Annars har jag svårt att se att det godkänns.
Mitt tipps är nog att inse att ungefär halva säsongen gått redan. Sprid ut köpen, jaga priser och bygg ihop din drömhoj under
Om du cyklar till Kreta och de övriga i familjen flyger borde det kunna funka ;). Annars har jag svårt att se att det godkänns.
Mitt tipps är nog att inse att ungefär halva säsongen gått redan. Sprid ut köpen, jaga priser och bygg ihop din drömhoj under
Quote from Funbeat user on 28 July 2008, 17:27Tack för alla tips och det är sant att halva säsongen redan är tillända... Speciellt här i Åre. Börjar väl antagligen snöa här om en månad.
Att sätta ihop en hoj del för del är superintressant. Tror jag ska börja leta ram redan ikväll!
Tack för alla tips och det är sant att halva säsongen redan är tillända... Speciellt här i Åre. Börjar väl antagligen snöa här om en månad.
Att sätta ihop en hoj del för del är superintressant. Tror jag ska börja leta ram redan ikväll!
Quote from Funbeat user on 28 July 2008, 17:35En stilla undran, varför ska den vara i carbon?
Om jag förstått det hela rätt så är väl det materialet tämligen oförlåtande mot i en krash, för att ta ett exempel - http://www.youtube.com/watch?v=5N9uZupdGhQ
Så, du kanske inte bara ska se till inköp uta
En stilla undran, varför ska den vara i carbon?
Om jag förstått det hela rätt så är väl det materialet tämligen oförlåtande mot i en krash, för att ta ett exempel - http://www.youtube.com/watch?v=5N9uZupdGhQ
Så, du kanske inte bara ska se till inköp uta
Quote from Funbeat user on 28 July 2008, 17:46Hur mycket får jag räkna med att det kostar om jag vill börja cykla seriöst och kanske köra något motionslopp nästa sommar? Vad behöver jag förutom cykel och vad blir slutsumman på kalaset ungefär?
Hur mycket får jag räkna med att det kostar om jag vill börja cykla seriöst och kanske köra något motionslopp nästa sommar? Vad behöver jag förutom cykel och vad blir slutsumman på kalaset ungefär?
Quote from Funbeat user on 28 July 2008, 17:51Om något material hade pallat med just den krashen är väl tveksamt, men jag tycker ändå att frågeställningen är befogad hur ett material som carbon reagerar vid en krash jämfört med andra material, särskild sett till den merkostnad som en ram i carbon utg
Om något material hade pallat med just den krashen är väl tveksamt, men jag tycker ändå att frågeställningen är befogad hur ett material som carbon reagerar vid en krash jämfört med andra material, särskild sett till den merkostnad som en ram i carbon utg
Quote from Funbeat user on 28 July 2008, 17:56Nästan omöjligt att svara på, eftersom en cykel kan kosta nästan vad som helst. Sen behöver du hjälm, skor, byxor, tröjor, glasögon, flaskor etc etc etc. Kolla på www.probikekit.com som ett exempel, det finns HUR mycket som helst. Men börja med begagnad c
Nästan omöjligt att svara på, eftersom en cykel kan kosta nästan vad som helst. Sen behöver du hjälm, skor, byxor, tröjor, glasögon, flaskor etc etc etc. Kolla på http://www.probikekit.com som ett exempel, det finns HUR mycket som helst. Men börja med begagnad c
Quote from Funbeat user on 28 July 2008, 18:05Hm...det är ju en hel del pengar för en fattiglapp! Vad bör jag börja med? Finns det ngon bra cykeläffär i Jämtland där jag kan få bra tips och råd utan att bli helt rånad? Jag är ju helt nybörjare men har en extremt gammal och dålig MTB som rasar vilken
Hm...det är ju en hel del pengar för en fattiglapp! Vad bör jag börja med? Finns det ngon bra cykeläffär i Jämtland där jag kan få bra tips och råd utan att bli helt rånad? Jag är ju helt nybörjare men har en extremt gammal och dålig MTB som rasar vilken