Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

På sista tiden har jag fått märkliga rubriker satta på mina pass när jag laddat upp dem till Garmin Connect. Tidigare stod det bara "Namnlös" i rubriken innan man själv ändrat till vad man nu vill ha, men senast idag - sedan jag sprungit hem från jobbet (

Råkade ut för det första gången 20 december, sedan dess varje gång. Tyckte det var oerhört praktiskt, eftersom "namnlös" måste vara ett av de sämsta namnvalen någonsin för pass så jag fik döpa om dem - vartenda ett. Nu döper jag bara om de som är styrka,

Gissningsvis beror det på att majoriteten av alla pass som laddas upp aldrig får ett vettigt namn. Jag har aldrig ändrat ett enda namn så alla mina pass heter Untitled. När man letar efter rundor på Garmin Connect så säger Untitled absolut ingenting. Myck

Fast jag tycker det låter som TS invändning är att passet döpts till Nacka Strand, fast han sprang Gärdet till Solna?

Ja, min poäng är att det inte ens verkar finnas någon rimlig geografisk koppling mellan rubriken och var passet ägt rum. Visserligen är det inte SÅ långt från Gärdet till Nacka Strand fågelvägen över vattnet - några km kanske - men jag gav mig ju iväg åt

Eftersom jag nästan aldrig går in och editerar något, skriver inga kommentarer och har ingen annan anledning att öppna redigeringsläget blir det ett extra moment att döpa om passen. Dessutom har Garmin inte gissat så där vansinnigt fel på mina pass. Enda

Jag brukar döpa om de pass som följer ett träningsprogram så att jag kan härleda det till något i efterhand.

Är det inte lite komiskt att det som borde vara Garmins styrka blir så fel... 🙂

Så att på detaljsidan trycka på knappen "snabbändring" och ge passet ett namn uppfattas som "jobbigt"? Dagens i-landsproblem...
Och ni ändrar alltså inte till t.ex. Träning eller Tävling under Aktivitetsyp vilket jag alltid gör?

Eftersom det verkar synne

Så att på detaljsidan trycka på knappen "snabbändring" och ge passet ett namn uppfattas som "nödvändigt"? Dagens i-landsproblem.

Nix, jag gjorde det förr men efter ett tag insåg jag att det inte tillförde något för min del att hålla på så där, att jag in

12