Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSlangar
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej. Är det någon som vet var man får tag på långa gummislangar för simstyrketräning hemma. Typ såna som längdåkare har fast lite längre och mjukare (antar jag).

Man kan köpa gummislangar med handtag i sportaffären. Det finns olika tjocka för olika motstånd.
se t.ex. http://www.casallproducts.com/produkter.asp?nav=grupp&page=1&grupp_id=10

Ja de har bra slangar på inter sport och team sportia

Tyvärr är inte de slangar de säljer speciellt bra. De är för korta och har inte ett jämnt motstånd. Bäst är apoteket och brun slang som man stoppar ner i näsan. Vad heter den? Köp 5-6 m... Mycket billigare också!

vadå:brun slang som man stoppar ner i näsan???

*väntar med spänning på Torbjörns svar* 🙂

Jag undrar också.
Hissen kanske stannade lite på vägen när han skrev detta!

Alltså, slangen som man ska köpa på apoteket är tänkt att stoppa ner i näsan på patienter. Ni ska ju ha den att träna armar/axlar med... Trodde jag skulle få lite hjälp med namnet på slangen 🙂

Okej 🙂 men det funkar altså bättre...? men på vilken avdelning an man hitta den på då?

De som sportaffärerna har är ett alldeles för kort gummiband. När man tränar vill man ju ha ett jämnt motstånd hela draget. Det korta bandet erbjuder inte det - i början är det för lätt och på slutet för tungt. Vi kallade de bruna slangarna för medicinsla

12