Quote from Mattias Johansson on 12 December 2014, 23:19För min del så är frågan TL främst för att öka punkteringssäkerheten och inte rullmotstånd. Hjulsättet jag är intresserad av så är TL hjulen just nu billigare än CL och de skall vara till cykeln jag sätter ihop för backkörning.
Är Schwalbe One det bästa T
För min del så är frågan TL främst för att öka punkteringssäkerheten och inte rullmotstånd. Hjulsättet jag är intresserad av så är TL hjulen just nu billigare än CL och de skall vara till cykeln jag sätter ihop för backkörning.
Är Schwalbe One det bästa T
Quote from Berit Bengtson on 13 December 2014, 15:03Linnex Sr skrev:
> Är Schwalbe One det bästa TL däcket?Det vet jag inte.
Däcket är åtminstone REJÄLT uppskrivet i Schwalbes egna reklamtexter och i div subjektiva omdömen.
Men hittills har jag endast läst ett enda test av rullmotståndet,
och resultatet
Linnex Sr skrev:
> Är Schwalbe One det bästa TL däcket?
Det vet jag inte.
Däcket är åtminstone REJÄLT uppskrivet i Schwalbes egna reklamtexter och i div subjektiva omdömen.
Men hittills har jag endast läst ett enda test av rullmotståndet,
och resultatet
Quote from Mattias Johansson on 13 December 2014, 17:05Förtydling. Jag skall köpa ny hjul och har bestämt mig för vilka. Av de jag vill ha är TL hjulen billigare än CL hjulen.
Att jag funderar på TL är att jag är att den ökade punkteringssäkerhet tilltalar mig. Cykeln och hjulen kommer vara för att köra i bac
Förtydling. Jag skall köpa ny hjul och har bestämt mig för vilka. Av de jag vill ha är TL hjulen billigare än CL hjulen.
Att jag funderar på TL är att jag är att den ökade punkteringssäkerhet tilltalar mig. Cykeln och hjulen kommer vara för att köra i bac
Quote from Berit Bengtson on 13 December 2014, 18:24Det enda som är bra med testet du länkar till är att det är gjort på riktigt underlag.
Men tydligen är det endast gjort på ett enda ställe,
dessutom saknas info om verklig däcksbredd liksom vilka slangar som användes.
Även sådant som standardavvikelse sak
Det enda som är bra med testet du länkar till är att det är gjort på riktigt underlag.
Men tydligen är det endast gjort på ett enda ställe,
dessutom saknas info om verklig däcksbredd liksom vilka slangar som användes.
Även sådant som standardavvikelse sak
Quote from Mattias Johansson on 14 December 2014, 23:02Rullmotstådet är i detta fall en sekundär fråga. Jag tävlar inte och om jag håller 75 km/h eller 76 km/h utför spelar inget större. Primärt är att undvika punkteringar nedför serpentinvägar med kanske 100 m fallhöjd om man missar en sväng.
Tidigare så har
Rullmotstådet är i detta fall en sekundär fråga. Jag tävlar inte och om jag håller 75 km/h eller 76 km/h utför spelar inget större. Primärt är att undvika punkteringar nedför serpentinvägar med kanske 100 m fallhöjd om man missar en sväng.
Tidigare så har