Quote from Guest on 26 September 2008, 23:39Jag har ett litet problem med mitt löpsteg som jag inte kommer till rätta med. Min vänstersko blir söndersparkad på insidan av hälen, och vid långvarigt nötande sparkar jag upp hål på fotknölen - AJ!
Det är från "frånskjutet" när foten är på väg fram ige
Jag har ett litet problem med mitt löpsteg som jag inte kommer till rätta med. Min vänstersko blir söndersparkad på insidan av hälen, och vid långvarigt nötande sparkar jag upp hål på fotknölen - AJ!
Det är från "frånskjutet" när foten är på väg fram ige
Quote from Funbeat user on 26 September 2008, 23:49Har du testat på någon löpskolning? Där kanske du kan få till det. Vet inte direkt vart man hittar dessa kurser.
När de tränar travare vet jag att de kan spänna band mellan benen för att få till passgången, men det kanske inte är så aktuellt...
Har du testat på någon löpskolning? Där kanske du kan få till det. Vet inte direkt vart man hittar dessa kurser.
När de tränar travare vet jag att de kan spänna band mellan benen för att få till passgången, men det kanske inte är så aktuellt...
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 20:06Nepp, har inte testat någon löpskolning (mer än lite övningar jag plockat upp från Youtube och som jag kört i allmänt "spänstsyfte" - men jag vet ju inte vilket som ev. skulle hjälpa mot mitt irriterande problem).
Problemet verkar inte vara så vanligt,
Nepp, har inte testat någon löpskolning (mer än lite övningar jag plockat upp från Youtube och som jag kört i allmänt "spänstsyfte" - men jag vet ju inte vilket som ev. skulle hjälpa mot mitt irriterande problem).
Problemet verkar inte vara så vanligt,
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 15:29Mitt tips är i och för sig också hästrelaterat, men inte lika hårt som föregående tipsares. När häster "stryker sig" som det kallas, så sätter man på dem strykkappor = skydd. Hästen sparkar således inte upp sår, utan kan smälla i skydden istället. Fast de
Mitt tips är i och för sig också hästrelaterat, men inte lika hårt som föregående tipsares. När häster "stryker sig" som det kallas, så sätter man på dem strykkappor = skydd. Hästen sparkar således inte upp sår, utan kan smälla i skydden istället. Fast de
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 20:39Hästrelaterat svar igen då. När vi har problem med att hästarna stryker på sig så lägger vi om dom vinklen lite i hoven för att komma åt problemet. Så nya skor kanske hjälper:-)
Hästrelaterat svar igen då. När vi har problem med att hästarna stryker på sig så lägger vi om dom vinklen lite i hoven för att komma åt problemet. Så nya skor kanske hjälper:-)
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 22:13Har inget tips på hur man slutar med det, tänkte bara sympatisera och säga att jag också sparkar mig på fotknölarna ibland. Aj! I mitt fall springer jag för det mesta utan att sparka mig på fotknölarna men om jag börjar dagdrömma under rundan och tänka på
Har inget tips på hur man slutar med det, tänkte bara sympatisera och säga att jag också sparkar mig på fotknölarna ibland. Aj! I mitt fall springer jag för det mesta utan att sparka mig på fotknölarna men om jag börjar dagdrömma under rundan och tänka på
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 00:48Jag höll på sådär förr minns jag, men det har jag slutat med. Det var dock inte medvetet utan växte bort så jag vet inte riktigt om jag har några tips, men jag tror att det kan hjälpa att försöka tänka på att ha ett bra frånskjut och trycka till ordentlig
Jag höll på sådär förr minns jag, men det har jag slutat med. Det var dock inte medvetet utan växte bort så jag vet inte riktigt om jag har några tips, men jag tror att det kan hjälpa att försöka tänka på att ha ett bra frånskjut och trycka till ordentlig
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 08:02Tror också på Andreas tips om löpskolning. Det kanske kan hjälpa. Det fanns webtv på marathon.se där Anders Szalkai visade olika övningar men jag kan inte hitta det på sidan längre.
Här några länkar i ämnet
http://www.sct.nu/traning/tips/lopskolning/lops
Tror också på Andreas tips om löpskolning. Det kanske kan hjälpa. Det fanns webtv på marathon.se där Anders Szalkai visade olika övningar men jag kan inte hitta det på sidan längre.
Här några länkar i ämnet
http://www.sct.nu/traning/tips/lopskolning/lops
Quote from Funbeat user on 5 November 2008, 18:33De där övningarna med Anders såg jag för en vecka sedan och nu när jag har tid att verkligen koncentrera och lära finner jag dem inte mer.. ngn som vet var de fnns?i
De där övningarna med Anders såg jag för en vecka sedan och nu när jag har tid att verkligen koncentrera och lära finner jag dem inte mer.. ngn som vet var de fnns?i
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 05:15Testa den här länken: http://www.marathon.se/news/tv.cfm
(Bläddra fram till sidan 3)
Testa den här länken: http://www.marathon.se/news/tv.cfm
(Bläddra fram till sidan 3)