Quote from Guest on 1 October 2009, 19:01Börjar bli trött på detta nu, kommer ibland när jag löper och har alltid gjort, det gör så fruktansvärt ont att det inte GÅR att springa med det. Det är inte håll det är jag hundra på, helt annan smärta, helt annat ställe/fel sida. Har frågat förut men ja
Börjar bli trött på detta nu, kommer ibland när jag löper och har alltid gjort, det gör så fruktansvärt ont att det inte GÅR att springa med det. Det är inte håll det är jag hundra på, helt annan smärta, helt annat ställe/fel sida. Har frågat förut men ja
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 19:11Varför inte besöka din vårdcentral? Om du vet med säkerhet att det inte är håll så kan det ju inte skada att låta en doktor klämma lite på dig?
Varför inte besöka din vårdcentral? Om du vet med säkerhet att det inte är håll så kan det ju inte skada att låta en doktor klämma lite på dig?
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 01:20Har nog samma problem som du.Har alltid haft problemet & är helt 100 på att det inte är håll. Kan komma i både låga & höga farter. Det enda som har hjälpt för mig är att tänka på andningen. Djupa andetag från början & smärtan dyker oftast inte upp.
Har nog samma problem som du.Har alltid haft problemet & är helt 100 på att det inte är håll. Kan komma i både låga & höga farter. Det enda som har hjälpt för mig är att tänka på andningen. Djupa andetag från början & smärtan dyker oftast inte upp.
Quote from Sissel Svanøe on 2 October 2009, 16:07Kan det vara nåt så ickelöprelatet som gallsten? Lite långsökt men inte otänkbart. Har du ont annars också eller bara när du springer? Har du gallsten på gång kan den skakas ner av stegstötarna.
Edit: Fast i o f s, har det alltid varit så, så kan du nog
Kan det vara nåt så ickelöprelatet som gallsten? Lite långsökt men inte otänkbart. Har du ont annars också eller bara när du springer? Har du gallsten på gång kan den skakas ner av stegstötarna.
Edit: Fast i o f s, har det alltid varit så, så kan du nog
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 21:43Det kan också vara reflux, alltså att man har en slapp övre magmun så att saltsyran kommer upp i matstrupen (vilken den ej är anpassad för) under ansträngning!
Man kan prova ta syrahämmande medicin ( Losec, Omeprazol, Pantoloc) ca 1 timme innan och inte ä
Det kan också vara reflux, alltså att man har en slapp övre magmun så att saltsyran kommer upp i matstrupen (vilken den ej är anpassad för) under ansträngning!
Man kan prova ta syrahämmande medicin ( Losec, Omeprazol, Pantoloc) ca 1 timme innan och inte ä
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 22:06Viveka skrev: "Det kan också vara reflux, alltså att man har en slapp övre magmun så att saltsyran kommer upp i matstrupen (vilken den ej är anpassad för) under ansträngning!"
Jag skulle inte beskriva det som "smärta under höger revben", men symtomen kan
Viveka skrev: "Det kan också vara reflux, alltså att man har en slapp övre magmun så att saltsyran kommer upp i matstrupen (vilken den ej är anpassad för) under ansträngning!"
Jag skulle inte beskriva det som "smärta under höger revben", men symtomen kan
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 22:10Symptom på reflux kan vara väligt olika!
Allt från sura uppstötninger, halsbränna till tryck över bröstet, andnöd, smärta upp till vänster i bröstkorgen, allmän tryckkänsla i övre delen av magen/ bröstet!
Symptom på reflux kan vara väligt olika!
Allt från sura uppstötninger, halsbränna till tryck över bröstet, andnöd, smärta upp till vänster i bröstkorgen, allmän tryckkänsla i övre delen av magen/ bröstet!
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 22:18Ok, på så sätt!
Jag är iaf tacksam att jag kan hålla det under hyfsad kontroll! För ont gör det, i både svalg och mage!
Ok, på så sätt!
Jag är iaf tacksam att jag kan hålla det under hyfsad kontroll! För ont gör det, i både svalg och mage!
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 23:59Är det under revbenen el kan det vara vid de nedre revbenen? Jag får ont lite då och då när jag lyckas klämma nerver mellan revbenen. Det som hjälper då är att sträcka på sig och röra på överkroppen. Det gör ont att sträcka på sig men det hjälper.
Är det under revbenen el kan det vara vid de nedre revbenen? Jag får ont lite då och då när jag lyckas klämma nerver mellan revbenen. Det som hjälper då är att sträcka på sig och röra på överkroppen. Det gör ont att sträcka på sig men det hjälper.
Quote from Funbeat user on 6 October 2009, 09:49Finns ju så oerhört mycket det kan vara. Är det frågan om bröstsmärta vid all fysisk ansträngning och inte enbart vid just löpning låter det def som du ska söka vårdcentral. Även om du har bröstsmärta i vila tycker jag det är VC som gäller. Är det smärtor
Finns ju så oerhört mycket det kan vara. Är det frågan om bröstsmärta vid all fysisk ansträngning och inte enbart vid just löpning låter det def som du ska söka vårdcentral. Även om du har bröstsmärta i vila tycker jag det är VC som gäller. Är det smärtor