Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Har ganska små fötter strl.39. Nästan för små för herr och för stora för damskor. Ngn med liknande problem som kan rekommendera en skomodell?

Fredrik

Nu säger mig inte storlek 39 något när det gäller löparskor men på vanliga civila skor brukar jag ligga där någonstans. Mina löparskor har storlek UK7. Jag har inga som helst problem att hitta skor.

Om du försöker ta reda på din storlek så kan jag exempe

Jag har samma problem och samma storlek (39). Till för några år sedan gick det att få tag på skor i Sverige och jag har sprungit i Saucony i cirka fyra år nu. Tyvärr så har jag inte ens på nätet hittat herrskor de två senaste åren; så nu köper jag damskor

Men... för stora för damskor? Jag har storlek 39-40 men löparskor har jag (vis av erfarenhet ;-)) i storlek 41. Inga problem att hitta det i damsegmentet. Snarare lyxigt att kunna välja bland både dam- och herrmodeller, tycker de överlappar bra precis vid

Har 39 och springer sedan flera år i Saucony Guide dam modell och Nike Flyknit. känner mig snabb i rosa 😉
handlar från Wiggle

39 ligger väl nuförtiden väldigt nära en medelstor damfot?

Inov-8 har unisex storlekar på de flesta av sina skor, dvs samma färg på alla storlekar.

Tror samma gäller för i alla fall en del Salomon skor.

Asics Hyperspeed funkar bra för mig i storlek 40, har 39 på de flesta skor.

Finns en del möjligheter även om

Har du smala eller breda fötter?

Jag ligger i spannet 39-40, men har smala fötter så har inga större problem att hitta dammodeller som passar mig. Lite rosa och lilla färger på skorna är en följd en får leva med, men just passformen har aldrig varit ett

De flesta företag som tillverkar löparskor har mindre stl. i herrmodellerna, brukar gå att beställa på ex. Löplabbet eller Runners´ Store. Som man skall man helst löpträna i herrskor, dam och herrfötter är uppbyggda olika rent anatomiskt. ex. lästen och