Quote from Guest on 22 August 2011, 15:19Jag springer ca 3 - 5 gånger/vecka. Passen ligger på ca 6-10 km/gång. Har problem, ca var 5-6:e vecka med att jag blir matt/orkeslös(får prommenera) hem under passet och sedan blir lite småkrasslig/förkyld. Detta gör att jag får ta ett träningsuppehåll på
Jag springer ca 3 - 5 gånger/vecka. Passen ligger på ca 6-10 km/gång. Har problem, ca var 5-6:e vecka med att jag blir matt/orkeslös(får prommenera) hem under passet och sedan blir lite småkrasslig/förkyld. Detta gör att jag får ta ett träningsuppehåll på
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 15:29Lösning: Ta några extra vilodagar var fjärde vecka.
Lösning: Ta några extra vilodagar var fjärde vecka.
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 16:17Instämmer med föregående skribent. Försök att periodisera träningen. Förslagsvis 4v perioder. exempelvis 2-3-4-5pass/v.
Har också (som alla?) problem med förkylningar då man ligger på gränsen av vad kroppen pallar med. Senaste tiden har jag börjat ta st
Instämmer med föregående skribent. Försök att periodisera träningen. Förslagsvis 4v perioder. exempelvis 2-3-4-5pass/v.
Har också (som alla?) problem med förkylningar då man ligger på gränsen av vad kroppen pallar med. Senaste tiden har jag börjat ta st
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 17:20Skulle vilja tipsa att byta nån träning med något annat, typ cykling.
Skulle vilja tipsa att byta nån träning med något annat, typ cykling.
Quote from Funbeat user on 23 August 2011, 07:36Har provat med perioder, tycker dock att det inte har gjort nån vidare skillnad. Får göra ett nytt försök...suck...
Har provat med perioder, tycker dock att det inte har gjort nån vidare skillnad. Får göra ett nytt försök...suck...
Quote from Funbeat user on 23 August 2011, 09:53Hmm. Viloperioder skulle nog även jag behöva lägga in. Trots ganska blygsam träningsmängd har jag liknande problem.
Jag tycker det verkar hjälpa lite om jag är noga med att fylla på energi direkt efter träningspass.
Något annat att tänka på är väl att
Hmm. Viloperioder skulle nog även jag behöva lägga in. Trots ganska blygsam träningsmängd har jag liknande problem.
Jag tycker det verkar hjälpa lite om jag är noga med att fylla på energi direkt efter träningspass.
Något annat att tänka på är väl att
Quote from Funbeat user on 23 August 2011, 11:44Att tillägga är att lugna pass som inte är speciellt jobbiga och ansträngande stärker snarare kroppen än bryter ner den. Så även immunförsvaret.
Att tillägga är att lugna pass som inte är speciellt jobbiga och ansträngande stärker snarare kroppen än bryter ner den. Så även immunförsvaret.
Quote from Funbeat user on 23 August 2011, 14:05Ok, Oskar, jag provar under september:-) Ska även ta tag i kosten, bli mer nogrann med vad jag äter.(har kolla andra trådar där man rekomenderar att äta "rätt") Ändrade mina tränings/kostvanor under 2.a halvåret 2010 och tappade 11kg på ca 5 månader. Har
Ok, Oskar, jag provar under september:-) Ska även ta tag i kosten, bli mer nogrann med vad jag äter.(har kolla andra trådar där man rekomenderar att äta "rätt") Ändrade mina tränings/kostvanor under 2.a halvåret 2010 och tappade 11kg på ca 5 månader. Har