Quote from Funbeat user on 22 July 2014, 13:42Även om det kommunala påbudet kom så sent som sista veckan, så borde man haft en förberedelse för detta. Även om man nu inte fick tag i en ledig förbundsbanmätare de sista dagarna, så går det lätt rätt att uppskatta hur mycket som fattas efter, det kommun
Även om det kommunala påbudet kom så sent som sista veckan, så borde man haft en förberedelse för detta. Även om man nu inte fick tag i en ledig förbundsbanmätare de sista dagarna, så går det lätt rätt att uppskatta hur mycket som fattas efter, det kommun
Quote from Funbeat user on 22 July 2014, 15:09Jag funderar lite på när arrangören skickade in polistillståndsansökan för arrangemanget. Jag gissar nämligen att det var baserat på detta som kommunen kom med synpunkter. Skickar man in ansökan sent får man också tillbaka eventuella påpekanden sent.
Jag funderar lite på när arrangören skickade in polistillståndsansökan för arrangemanget. Jag gissar nämligen att det var baserat på detta som kommunen kom med synpunkter. Skickar man in ansökan sent får man också tillbaka eventuella påpekanden sent.
Quote from Johan Björsell on 23 July 2014, 12:43Sitter med ansökan och tillstånd framför mig. Man lämnade in ansökan om belamringstillstånd till polisen den 26 mars. Remiss gick till kommunen den 10 april. Yttrande från kommunen kom den 26 juni. I yttrandet (och ansökan) är bansträckningen identisk med
Sitter med ansökan och tillstånd framför mig. Man lämnade in ansökan om belamringstillstånd till polisen den 26 mars. Remiss gick till kommunen den 10 april. Yttrande från kommunen kom den 26 juni. I yttrandet (och ansökan) är bansträckningen identisk med
Quote from Funbeat user on 23 July 2014, 13:36Eftersom det var SM så har SFIF en skyldighet att kolla att allt går rätt till.
Men det var ju ej på bana, så .................Kolla upp hur SFIF skötte SM 100K + RM 24H.
Fiasko gånger 2.
Eftersom det var SM så har SFIF en skyldighet att kolla att allt går rätt till.
Men det var ju ej på bana, så .................
Kolla upp hur SFIF skötte SM 100K + RM 24H.
Fiasko gånger 2.
Quote from Funbeat user on 24 July 2014, 07:49SFIF är bara en extern kontrollpart, det är fortfarande den lokala arrangören som är huvudansvarig.
SFIF är bara en extern kontrollpart, det är fortfarande den lokala arrangören som är huvudansvarig.
Quote from Funbeat user on 24 July 2014, 07:54Ja och nej.
Om lopp är sanktionerade av FÖRBUNDET så lovar de en hel del.
Fast sedan struntar de ibland i vad de lovat.Ge mig ett namn hos SFIF man kan lita på vad gäller tävlingar?
PS. Vad gäller 100K + 24H så bestämde när var hur SFIF hur det skul
Ja och nej.
Om lopp är sanktionerade av FÖRBUNDET så lovar de en hel del.
Fast sedan struntar de ibland i vad de lovat.
Ge mig ett namn hos SFIF man kan lita på vad gäller tävlingar?
PS. Vad gäller 100K + 24H så bestämde när var hur SFIF hur det skul
Quote from Funbeat user on 24 July 2014, 10:18Enligt ett inlägg i en tråd på jogg.se, så har det gått ut ett utskick där arrangörerna säger att de diskuterar någon form av kompensation till deltagarna.
http://www.jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=40256&sida=2
Enligt ett inlägg i en tråd på jogg.se, så har det gått ut ett utskick där arrangörerna säger att de diskuterar någon form av kompensation till deltagarna.
Quote from Funbeat user on 24 July 2014, 11:03Bra initiativ. (t+)
Några klubbar skyller på för mycken administration att betala tillbaks.
Ett sätt är att erbjuda alla gratisplats nästa år.
Om det nu blir någon mer gång.
MAI är ju inte ute och seglar för första gången. Tyvärr.
Bra initiativ. (t+)
Några klubbar skyller på för mycken administration att betala tillbaks.
Ett sätt är att erbjuda alla gratisplats nästa år.
Om det nu blir någon mer gång.
MAI är ju inte ute och seglar för första gången. Tyvärr.
Quote from Funbeat user on 27 July 2014, 06:00En gratis plats för alla deltagare nästa år är ju en enkel och klart bra kompensation. Kan ju vara knepigt för arrangörerna att betala tillbaks startavgiften i år då de säkert haft en del kostnader, fritt för de ca 850 som var med i år ger ju inga större
En gratis plats för alla deltagare nästa år är ju en enkel och klart bra kompensation. Kan ju vara knepigt för arrangörerna att betala tillbaks startavgiften i år då de säkert haft en del kostnader, fritt för de ca 850 som var med i år ger ju inga större