Quote from Guest on 31 August 2010, 14:38Jag läste precis ett intressant inlägg på Ted Ås blogg (http://www.tedas.se/inside/inside.php). Ted föreslår här att man kanske skulle ta och göra Tjörn till SM-tävling på HIM distansen. Jag tycker att det låter som en bra idé och jag var mycket nöjd med
Jag läste precis ett intressant inlägg på Ted Ås blogg (http://www.tedas.se/inside/inside.php). Ted föreslår här att man kanske skulle ta och göra Tjörn till SM-tävling på HIM distansen. Jag tycker att det låter som en bra idé och jag var mycket nöjd med
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 14:48Håller helt med dig. Tycker de olika arrangörerna av trialopp i Sverige kunde sätta sig ner och se om det inte gick att smeta ut loppen lite i kalendern.
Typ Sövde i juni (varmare i skåne än i resten av landet), Tjörn 3 veckor innan Kalmar och Sala 4 ve
Håller helt med dig. Tycker de olika arrangörerna av trialopp i Sverige kunde sätta sig ner och se om det inte gick att smeta ut loppen lite i kalendern.
Typ Sövde i juni (varmare i skåne än i resten av landet), Tjörn 3 veckor innan Kalmar och Sala 4 ve
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 14:58SM på Tjörn hade varit grymt!
Tävlingskalendern är av många skäl jäkligt svår att få ordning på.
Tjörn kan tydligen inte köra under sommaren eftersom det är omöjligt att få tillstånd att stänga vägar när det är så mkt båt- och sommargäster.
SM på Tjörn hade varit grymt!
Tävlingskalendern är av många skäl jäkligt svår att få ordning på.
Tjörn kan tydligen inte köra under sommaren eftersom det är omöjligt att få tillstånd att stänga vägar när det är så mkt båt- och sommargäster.
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 15:58Då måste man nog tänka om lite när det gäller storleken på arrangemangen. I helgen som gick var det fullt i Sala, Tjörn och Sthlm. Ca 2000 triatleter.
Då måste man nog tänka om lite när det gäller storleken på arrangemangen. I helgen som gick var det fullt i Sala, Tjörn och Sthlm. Ca 2000 triatleter.
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 16:39Tjörn hade lämnat motion till förbundet om detta och fått avslag.
http://iof3.idrottonline.se/ImageVault/Images/id_11398/scope_0/ImageVaultHandler.aspx
Tjörn hade lämnat motion till förbundet om detta och fått avslag.
http://iof3.idrottonline.se/ImageVault/Images/id_11398/scope_0/ImageVaultHandler.aspx
Quote from Lisa Bringhed on 17 September 2010, 09:30Synd på avslaget av motionen. Motiveringen är sur... (t-)
SM på HIM vore kanon.Men det borde finnas en HIM i Maj/Juni, så man hinner två HIM innan Kalmar.
Hjorten-HIM som avgjordes i Maj var ett kanon-arrangemang 2007!
EDIT:
"Förbundsstyrelsen föresl
Synd på avslaget av motionen. Motiveringen är sur... (t-)
SM på HIM vore kanon.
Men det borde finnas en HIM i Maj/Juni, så man hinner två HIM innan Kalmar.
Hjorten-HIM som avgjordes i Maj var ett kanon-arrangemang 2007!
EDIT:
"Förbundsstyrelsen föresl
Quote from ellen olsson on 17 September 2010, 11:02Jag skulle vilja se Simförbundet avslå en motion med en sådan motivering... 😉
Jag skulle vilja se Simförbundet avslå en motion med en sådan motivering... 😉
Quote from Håkan Öhling on 17 September 2010, 11:35Varför skulle simförbundet arrangera SM i HIM?
Varför skulle simförbundet arrangera SM i HIM?
Quote from ellen olsson on 17 September 2010, 11:42Motiveringen var att de tyckte att det redan korades för många svenska mästare...
Motiveringen var att de tyckte att det redan korades för många svenska mästare...
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 11:49Jag tycker det är en orättvis jämförelse med simningen. Bättre att jämföra med cykel. Jag personligen är lite kluven i frågan. Simningen får en del skit med att det är för mycket mästerskap så att värdet av ett SM-guld urholkas. Samtidigt kan det vara kul
Jag tycker det är en orättvis jämförelse med simningen. Bättre att jämföra med cykel. Jag personligen är lite kluven i frågan. Simningen får en del skit med att det är för mycket mästerskap så att värdet av ett SM-guld urholkas. Samtidigt kan det vara kul