Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSmörja in sig inför långlopp?
You need to log in to create posts and topics.

Skall ikväll packa inför Helsingfors marathon på lördag, men har otroligt nog glömt vilken typ av Vaselin jag behöver (och mina löparkompisar får jag inte tag på)! Till fötterna tar jag vitt Vaselin, men till ljumskar och på ställen där tröjan kan skava.

Jag körde det vanliga i den gula burken på Stockholm Marathon på flera talet känsliga ställen och jag hade inget skavsår alls.

Jag kör med barnängens babyolja (har även kört med olivolja med lyckat resultat) på utsatta partier, har aldrig fått skav med det. Plus 3M micropore (lite osäker på stavningen här) tejp över bröstvårtorna, vilken lossnar lätt i duschen.

Tror att allt fin

Har aldrig testat att smörja in mig, inte lidit heller någongång. Plåster på vårtorna brukar räcka för min del.
Men jag kommer att tänka på en polares ultralopp i Mongoliet för några år sedan. Det hela filmades/dokumenterades av en lokal TV station, på f

Jag använder den vita i ljumskarna och andra utsatta ställen i den regionen. Får sgs alltid skavsår ändå på marorna, men tror att det är mindre än om jag inte använde vaselin.

Vitt vaselin fungerade utmärkt -05. Vaselin + tajts = guld.

Kör också med vita på fötter, ljumskar och armhålor + tejp på pattarna.

Man tackar för den snabba responsen. Har redan hunnit iväg till apoteket och köpt en tub vitt vaselin. Kör med det rakt av (men jag undviker att sova med det, som i exemplet ovan).

(Tejp har jag inte behövt förr, varken på tår, bröstvårtor eller annanst

Jag använder försvarets hudsalva (inte över hela kroppen), och har aldrig haft några problem med skavsår. CCS fotvårdssalva har jag på fötterna kvällen innan.

Hej Niko! Lycka till H-fors maraton. Jag kommer från H-fors hälsa alla från mig!
Jag orkar inte springa så långt ny för tiden (för gammal kärring) men vaselin med gulburk har jag använt.(t+)