Quote from Guest on 31 March 2010, 21:30Tjenare
tränar som bäst nu inför gbg varvet och har plötsligt fått ont i foten, enbart i vänster. Smärtan sitter (se bild) och känns endast när jag använder tårna. Tex när jag kramar dom ner i backen eller när jag spänner dom mot himmlen. Jag kan springa
Tjenare
tränar som bäst nu inför gbg varvet och har plötsligt fått ont i foten, enbart i vänster. Smärtan sitter (se bild) och känns endast när jag använder tårna. Tex när jag kramar dom ner i backen eller när jag spänner dom mot himmlen. Jag kan springa
Quote from Catharina Brattlin on 31 March 2010, 21:40Jag känner väldigt väl igen detta, då jag själv har känt såna smärtor av och till sen i mitten på februari. Fast i höger. Symtomen debuterade efter en halvmil barfotalöpning på löpband.
Nu är jag helt smärtfri sen några dagar tillbaka, men har ännu inte
Jag känner väldigt väl igen detta, då jag själv har känt såna smärtor av och till sen i mitten på februari. Fast i höger. Symtomen debuterade efter en halvmil barfotalöpning på löpband.
Nu är jag helt smärtfri sen några dagar tillbaka, men har ännu inte
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 22:14Stressfraktur = marschfraktur? Sprickor i benen?
Det har jag isf haft, och det var en helt annant smärta och foten blev 2 gånger så stor. Men det var i höger. Det var rent ut sagt föärdjälvigt att ha det, halta runt i 1månad om inte mer.
Jag vilar till
Stressfraktur = marschfraktur? Sprickor i benen?
Det har jag isf haft, och det var en helt annant smärta och foten blev 2 gånger så stor. Men det var i höger. Det var rent ut sagt föärdjälvigt att ha det, halta runt i 1månad om inte mer.
Jag vilar till
Quote from Catharina Brattlin on 31 March 2010, 22:22Precis. Ser på Din avatar att Du nog vet vad marschfraktur är för något. 🙂
Kolla här:
http://www.sct.nu/traning/ovningar/fotvad/fotvad.html
Prova så, och besök ev en kiropraktor (jag rekommednerar det verkligen).
Ja, Asicsen var alldeles för smal fö
Precis. Ser på Din avatar att Du nog vet vad marschfraktur är för något. 🙂
Kolla här:
http://www.sct.nu/traning/ovningar/fotvad/fotvad.html
Prova så, och besök ev en kiropraktor (jag rekommednerar det verkligen).
Ja, Asicsen var alldeles för smal fö
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 22:53tackar ödmjukast!
Blir det inte bättre om 1 vecka så blir det nog att kolla upp detta. Man vill ju inte träna för att kanske dra på sig nåt ännu värre och missa gbg varvet helt heller.
tackar ödmjukast!
Blir det inte bättre om 1 vecka så blir det nog att kolla upp detta. Man vill ju inte träna för att kanske dra på sig nåt ännu värre och missa gbg varvet helt heller.
Quote from Catharina Brattlin on 31 March 2010, 23:01Jag har också varvet som nästa, och säsongens första, lopp, så jag är mer än gruvligt nogrann med det här. Om det sen faller väl ut, vet i gudarna.
Vi får hoppas på det bästa, och jag hoppas Du fick lite input iaf. Från nån som har exakt samma sak.
Jag har också varvet som nästa, och säsongens första, lopp, så jag är mer än gruvligt nogrann med det här. Om det sen faller väl ut, vet i gudarna.
Vi får hoppas på det bästa, och jag hoppas Du fick lite input iaf. Från nån som har exakt samma sak.
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 23:10googla lite och fick upp ett gammalt inlägg från utsidan:
"Troliga forklaringar ar antingen inflammation i en sena (ibland finns det knarr och svullnad) eller stressfraktur (forutsatt att du springer mycket). Som vanligt ar radet att vila fran lopningen
googla lite och fick upp ett gammalt inlägg från utsidan:
"Troliga forklaringar ar antingen inflammation i en sena (ibland finns det knarr och svullnad) eller stressfraktur (forutsatt att du springer mycket). Som vanligt ar radet att vila fran lopningen
Quote from Bjarne Lewin on 1 April 2010, 15:45Jag har haft en stressfraktur i foten och jag hade inte alls så ont som du beskriver det.
Kanske beror det på i vilket ben det sitter eller på vilken person det sitter. Jag har sällan egentligen spciellt ont oftast käns det bara konstigt eller en svag sm
Jag har haft en stressfraktur i foten och jag hade inte alls så ont som du beskriver det.
Kanske beror det på i vilket ben det sitter eller på vilken person det sitter. Jag har sällan egentligen spciellt ont oftast käns det bara konstigt eller en svag sm
Quote from Catharina Brattlin on 1 April 2010, 15:48Evely, det vet Du väl att vi kvinnor har högre smärttålighet än vad män har. 😉
Evely, det vet Du väl att vi kvinnor har högre smärttålighet än vad män har. 😉
Quote from Bjarne Lewin on 1 April 2010, 15:49Aha, så det var så enkelt 😉
Aha, så det var så enkelt 😉