Quote from Guest on 18 March 2010, 07:00Hallå!
Jag är helt ny här sedan en vecka. Tänkte jag skulle testa om det finns någon på detta forum som kan ha upplevt samma problem som jag vid löpning och annan träning.
För ett antal år sedan skaffade jag mig ilägg i skorna pga svåra smärtor i hälse
Hallå!
Jag är helt ny här sedan en vecka. Tänkte jag skulle testa om det finns någon på detta forum som kan ha upplevt samma problem som jag vid löpning och annan träning.
För ett antal år sedan skaffade jag mig ilägg i skorna pga svåra smärtor i hälse
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 07:10Dags att kolla om du behöver nya ilägg.
Om du skall ha ilägg överhuvudtaget. Du kanske måste stuva om i träningen. Sen hur gamla är dina skor?
Dags att kolla om du behöver nya ilägg.
Om du skall ha ilägg överhuvudtaget. Du kanske måste stuva om i träningen. Sen hur gamla är dina skor?
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 09:28Hmm, du kanske ska springa barfota istället?
Ilägg är en temporär lösning för att avlasta hälen och hälsenan. Så var det för mig i alla fall. Hade ont i hälsenan, och en punkt under hälen. Var värst i början av löpning, sedan gick det över. Men återkom e
Hmm, du kanske ska springa barfota istället?
Ilägg är en temporär lösning för att avlasta hälen och hälsenan. Så var det för mig i alla fall. Hade ont i hälsenan, och en punkt under hälen. Var värst i början av löpning, sedan gick det över. Men återkom e
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 16:38Håller med. Testa barfota. Jag försöker själv köra ett barfotapass i veckan och tror det hjälpt mot en del krämpor. Det handlar då kanske både om ändrad löpstil samt att jag blivit starkare i fot och underben.
Håller med. Testa barfota. Jag försöker själv köra ett barfotapass i veckan och tror det hjälpt mot en del krämpor. Det handlar då kanske både om ändrad löpstil samt att jag blivit starkare i fot och underben.