Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSmärta i knä
You need to log in to create posts and topics.

Jag har haft 4 löppass denna veckan som gått. Igår efter passet i backträning fick jag ont i knät. Har on idag när jag går tex i trappor. Smärtan sitter rakt på knät.

Funderar eventuellt att kontakta sjukgymnast för jag har haft ont u det knät tex när ja

Tycker jag får ont på något nytt ställe efter varje löppass sedan jag började jogga i våras. Det brukar gå över efter ett par dagar och eftersom det nästan alltid är en ny krämpa så har jag slutat att oroa mig för ontet och bara kör på.

Gissar att det sk

Jo visst kanske är jag extra nojjig i o med att jag ska springa lopp o så men jag har haft onyt i detta knä till och från. Även när jag inte belastat det. Visst kan man bara köra på men jag vill oxå veta att jag inte kör på och förvärrar mitt knä, det vor

Det låter som mitt knä och jag har patellofemoralt smärtsyndrom. Gå till en sjukgymnast och kolla vad det kan vara. Jag har fått övningar för att stärka framsidan av låret samt iläggssulor och jag har blivit mycket mycket bättre.

Jag har haft ont på liknande sätt. Svårt att säga om det är samma.

I mitt fall berodde det på att jag var för svag i höftböjarmuskeln. Den blev för trött och framsida lår började jobba destå mer för att kompensera. Det gjorde att lårmuskeln drog onödigt

Tittade i din kalender, du har trappat upp din löpning med nästan 50% på ett par veckor, stämmer det???

I så fall är det orsaken.

Jo löpningen har ökat ganska mycket.
Fick faktiskt en tid hos sjukgymnasten idag de hade en avbokning. Vilken tur man kan ha ibland. 😀

Vet inte hur jag ska förklara mitt fenomen med knät men det var typ att knät ligger inte rakt i skålen. Kortfattat.