Quote from Guest on 19 August 2010, 11:19Efter en löprunda igår fick jag ont i underbenet, tänkte direkt benhinnorna men på det jag läst verkar det som om det då gör ont på insidan av benen, men jag har ont på utsidan. Kände inget under löprundan utan det kom någon timme efter. Kände lite smärta
Efter en löprunda igår fick jag ont i underbenet, tänkte direkt benhinnorna men på det jag läst verkar det som om det då gör ont på insidan av benen, men jag har ont på utsidan. Kände inget under löprundan utan det kom någon timme efter. Kände lite smärta
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 11:29Hejsan!
Googla på Kompartment syndrom. Läs igenom och begrunda. "Benhinnor" är ett väldigt vit begrepp och är ofta felanvänt.
Lycka till//Micke
Hejsan!
Googla på Kompartment syndrom. Läs igenom och begrunda. "Benhinnor" är ett väldigt vit begrepp och är ofta felanvänt.
Lycka till//Micke
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 13:35Dettar är en bra sida med info om det mesta med underbensskador
http://idrottsskadeguiden.se/skador/underben,fotled#bristningivaden
Dettar är en bra sida med info om det mesta med underbensskador
http://idrottsskadeguiden.se/skador/underben,fotled#bristningivaden
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 16:04Det som jag tycker är konstigt är att smärtan kom i efterhand och inte under aktiviteten. Idag känns det mycket bättre men lite konstig(inte smärta) känsla vid mitt på underbenet ungefär på höger sida.
Blir lite konfunderad när jag läser om kompartmentsy
Det som jag tycker är konstigt är att smärtan kom i efterhand och inte under aktiviteten. Idag känns det mycket bättre men lite konstig(inte smärta) känsla vid mitt på underbenet ungefär på höger sida.
Blir lite konfunderad när jag läser om kompartmentsy
Quote from Mattias Björck on 21 August 2010, 17:53Martin, om du går in på Sarahs länk igen och läser om benhinneinflammation står det att symtomen först uppkommer efter aktivitet. Det står visserligen också att man normalt får smärta på insidan. Men jag har träffat nån som hade problem med benhinnorna. H
Martin, om du går in på Sarahs länk igen och läser om benhinneinflammation står det att symtomen först uppkommer efter aktivitet. Det står visserligen också att man normalt får smärta på insidan. Men jag har träffat nån som hade problem med benhinnorna. H