Quote from Guest on 31 July 2012, 23:50Undrar om någon har någon idé om vad det kan vara och eventuell behandlig.
Jag är en motionär som springer 3-4 ggr/. Har haft ett uppehåll under vintern och våren men börjat sakta igen. Springer oftast 5-8 km på asfalt och grus. Även intervaller på ban
Undrar om någon har någon idé om vad det kan vara och eventuell behandlig.
Jag är en motionär som springer 3-4 ggr/. Har haft ett uppehåll under vintern och våren men börjat sakta igen. Springer oftast 5-8 km på asfalt och grus. Även intervaller på ban
Quote from Funbeat user on 1 August 2012, 00:00Kanske finns lite tips här: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=813918
Vet inte hur mycket du sprungit innan men att man ökat mängd för mycket och sprungit för långt och/eller för fort brukar vara orsaken.
Kanske finns lite tips här: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=813918
Vet inte hur mycket du sprungit innan men att man ökat mängd för mycket och sprungit för långt och/eller för fort brukar vara orsaken.
Quote from Funbeat user on 1 August 2012, 21:42Jag lästa din länk, vet ej om jag blev klokare direkt men jag testar lite Voltaren salva och kanske växlar mellan värme och kyla så får vi ser hur det utvecklar sig.
Får försöka ta det lite lugnt med löpningen denna vecka men behöver få upp flåset lite
Jag lästa din länk, vet ej om jag blev klokare direkt men jag testar lite Voltaren salva och kanske växlar mellan värme och kyla så får vi ser hur det utvecklar sig.
Får försöka ta det lite lugnt med löpningen denna vecka men behöver få upp flåset lite
Quote from Funbeat user on 1 August 2012, 22:15Kanske har jag samma onda. Det rör sej lite kring fotleden. När jag tränat intensivt blir det värre. När jag tränar "normalt" håller det sej på en OK nivå. Stelt och stumt. Värst är det på natten om foten hamnar i fel läge liksom. Lägger en kudde under så
Kanske har jag samma onda. Det rör sej lite kring fotleden. När jag tränat intensivt blir det värre. När jag tränar "normalt" håller det sej på en OK nivå. Stelt och stumt. Värst är det på natten om foten hamnar i fel läge liksom. Lägger en kudde under så
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 10:08Vet inte alls om det är samma som jag har. Mitt onda kom från många mil på rullskidor samt löpningen.
I mitt fall, Instabila fotleder, överansträngning helt enkelt. Det började i november och har inte gått över än (kanske för att jag inte är så bra på a
Vet inte alls om det är samma som jag har. Mitt onda kom från många mil på rullskidor samt löpningen.
I mitt fall, Instabila fotleder, överansträngning helt enkelt. Det började i november och har inte gått över än (kanske för att jag inte är så bra på a
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 16:11Hej!
Jag har också (haft) motsvarande problem, och problematiken verkar bottna i samma orsaker som övriga som skrivit om här. D v s för min del instabila fotleder, problem utsida höft på samma sida, dålig bålstyrka och låsningar i ryggen. Värken eskaler
Hej!
Jag har också (haft) motsvarande problem, och problematiken verkar bottna i samma orsaker som övriga som skrivit om här. D v s för min del instabila fotleder, problem utsida höft på samma sida, dålig bålstyrka och låsningar i ryggen. Värken eskaler