Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Som rubiken antyder: är på jakt efter skor som är lite mer easy going än DS trainer. Har sneglat på Saucony Kinvara.
Någon som bytt "ner" sig från DS och vill dela med er av detta?

Jag sprang i Saucony Hurricane vilken är betydligt svampigare än DS Trainer när jag beslöt mig för att införskaffa ett par Asics Noosa(som jag har förstått är näst intill identisk med DS Tranier) och ett par Kinvara. Tanken var att använda Noosa på längre

Jag har bytt från DS Trainer - version 16 var ju skräp - till just Saucony Kinvara och har inga planer på att byta tillbaka annat än för att nöta ut de par jag redan har. Använt Kinvara på långpass upp till tre mil och på Stockholm Marathon utan problem.

Jag köpte mina Saucony Kinvara i just syftet långpass (20-80 km). Det är ganska ordentliga skor i relation till vad jag brukar träna på kortare pass.

Tack tack!
Har köpt ett par Newton Gravity som får duga tills vidare (H)

Jag har testat Mizuno Elixir, DS Trainer och Adidas Tempo. Adidas var absolut skönast att springa med för mig, löpkänslan var betydligt mer "aktiv" medans de var stela och hårda att gå med... tur att jag testade att springa lite också.

Så ett tips på Adi

DS Racer är ju (minst) ett snäpp lättare än Trainer.
Jag har använt mina på alla distanser över spikskolöpning de senaste åren och är nöjd.

Just nu är jag i och för sig lite sugen på att testa Karhu, för omväxlings skull.
Höll i dessa
http://karhu.com/lo

Bohlin: Jag kör ju Karhu Forward Ride och är supernöjd med dem! TESTA! 😀

Låter bra, ska testa.
Finska skor känns helrätt i år.