Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSnabba upp återhämtning
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har ett jätteroligt terrängspår med mycket backar, på vissa ställen måste jag klättra snarare än jogga, eller gå en bit för att få ned pulsen vid mildare lutningar.
2,5 km är intressantare underlag, sand, stenigt, rötter, man kommer bara fram där med

Låter som Bunketorp i Lindome.... 😉

Som Per berättat ett otal gånger så skall du ha i dig en kombination av kolhydrater och protein.

Vill du inte "käka pulver" så är det bara att hitta på en annan kombination som du gillar. Protein finns i tex mjölk, f

Jag skulle säga att du äter för lite snabba kolhydrater. De tillsammans med protein behövs för att återhämtningen skall snabbas på.
de snabba kolhydraterna behövs för att få upp insulin nivån högt som behövs för intransporten av kolhydraterna till cellern

Tack Jogan, väldigt hjälpsamt inlägg!

Ska inhandla sådanta munsiga "onyttigheter"
MIn hälsokost affär hade kampanj på "shapey recovery protein" Färdigblandad med tillhörande sugrör. Ska kolla drickbarhetsfaktorn på det efter nästa pass och jämföra med he

Shapy är dyrt och inte särskilt gott IMHO.

Hälsokosten är inte heller det billigaste stället att handla på. Surfa runt lite och jämför med
priserna på tex gymgrossisten (www.gymgrossisten.se) och M&M (www.mmsports.se). Om inte annat kan du försöka pruta

Det var 2 för 19:- 🙂
Och den butiken är billigare på vissa saker än Ica Maxi.

Hmmm... Kan du inte exportera den affären till Göteborg? 😉

Ni danskar lever väl på öl och korv? 😉

och wienerbröd (H:)

/danskan

och smörrebröd (eller hur det stavas)

EDIT: och riiiiktigt illaluktande ostar!

12