Quote from Guest on 21 June 2007, 13:11Jag vänder mig till er, ni erfarna och duktiga löpare som har bra tips och konkreta råd för hur jag ska bli lite snabbare. Ska berätta lite bakgrund. Tänker springa Lidingöloppet i september (tjejvarianten) och brukar springa milen strax under timmen, så
Jag vänder mig till er, ni erfarna och duktiga löpare som har bra tips och konkreta råd för hur jag ska bli lite snabbare. Ska berätta lite bakgrund. Tänker springa Lidingöloppet i september (tjejvarianten) och brukar springa milen strax under timmen, så
Quote from Urban Nilsson on 21 June 2007, 13:213 pass/ vecka är bra.
1 Intervallpass är bra. kör 4-8x1000 meter. Gärna på en löpbana så du vet hur långt du springer. 2 minuters ståvila mellan. Annars kan du köra 4-8x5 minuters intervaller och ha 2 minuter mellan dem.
1 Terrängpass/backpass. Om du sk
3 pass/ vecka är bra.
1 Intervallpass är bra. kör 4-8x1000 meter. Gärna på en löpbana så du vet hur långt du springer. 2 minuters ståvila mellan. Annars kan du köra 4-8x5 minuters intervaller och ha 2 minuter mellan dem.
1 Terrängpass/backpass. Om du sk
Quote from Funbeat user on 21 June 2007, 14:11Jag har aldrig i hela mitt liv kunat springa snabbt förns i år (nåja snabbt är relativt) då jag började springa 1000 och 1800 meters intervallen en gång i veckan eller varannan vecka ibland.
Vad jag förstått så sliter det ganska mycket så en gång är egen
Jag har aldrig i hela mitt liv kunat springa snabbt förns i år (nåja snabbt är relativt) då jag började springa 1000 och 1800 meters intervallen en gång i veckan eller varannan vecka ibland.
Vad jag förstått så sliter det ganska mycket så en gång är egen
Quote from Funbeat user on 21 June 2007, 14:20Tack, för tipsen! (L)
Ska ta och läsa lite om tusenintervall.
Det som känns roligt är att passen får olika upplägg om man gör som Daniel rekommenderar. Passar mig utmärkt eftersom jag är en person som lätt blir uttråkad.Någon som känner till bra nivåer
Tack, för tipsen! (L)
Ska ta och läsa lite om tusenintervall.
Det som känns roligt är att passen får olika upplägg om man gör som Daniel rekommenderar. Passar mig utmärkt eftersom jag är en person som lätt blir uttråkad.
Någon som känner till bra nivåer
Quote from Urban Nilsson on 21 June 2007, 14:32Intervaller: 85-95% (Högintensivt)
Terrängpasset: 75-80% (Medel)
Långpass: 70-75% (Låginternsivt)Man kan köra Yasso 800 som intro till intervaller. Spring 2 varv på bana (2x400) på tid och gå sedan under lika lång tid som det tog att springa varven. Rep
Intervaller: 85-95% (Högintensivt)
Terrängpasset: 75-80% (Medel)
Långpass: 70-75% (Låginternsivt)
Man kan köra Yasso 800 som intro till intervaller. Spring 2 varv på bana (2x400) på tid och gå sedan under lika lång tid som det tog att springa varven. Rep
Quote from Funbeat user on 21 June 2007, 14:40Hur räknar ni procenten av maxpuls då?
0,70*maxpuls eller vilopuls+0,70*(maxpuls-vilopuls)?
Hur räknar ni procenten av maxpuls då?
0,70*maxpuls eller vilopuls+0,70*(maxpuls-vilopuls)?