Quote from Guest on 7 April 2010, 08:29Det är samma problem med all GPSer, man måste stå still en längre stund utomhis efter uppstart av GPS för att den skall hitta synch mot minst 3-4 satelliter. Sticker man iväg för tidigt har en del GPS er väldigt svårt att hitta synken pga att man rör sig
Det är samma problem med all GPSer, man måste stå still en längre stund utomhis efter uppstart av GPS för att den skall hitta synch mot minst 3-4 satelliter. Sticker man iväg för tidigt har en del GPS er väldigt svårt att hitta synken pga att man rör sig
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 08:39Min ligger på fönsterbrädet, där är den normalt klar på någon minut.
Sen måste jag röra mig genom korridor och hiss så den tappar kontakten på vägen. Men om jag gjort detta hittar den tillbaka på några sekunder när jag kommer ut. Om inte kan jag vänta i ö
Min ligger på fönsterbrädet, där är den normalt klar på någon minut.
Sen måste jag röra mig genom korridor och hiss så den tappar kontakten på vägen. Men om jag gjort detta hittar den tillbaka på några sekunder när jag kommer ut. Om inte kan jag vänta i ö
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 08:41Jag går alltid ut och lägger klockan på brevlådan under tiden som jag tar på mig skorna, har alltid hittat satelliterna innan jag är klar. Om jag bodde i lägenhet och inte hade den möjligheten skulle jag nog iallafall lägga av mig klockan då det känns som
Jag går alltid ut och lägger klockan på brevlådan under tiden som jag tar på mig skorna, har alltid hittat satelliterna innan jag är klar. Om jag bodde i lägenhet och inte hade den möjligheten skulle jag nog iallafall lägga av mig klockan då det känns som
Quote from Camilla Höög on 7 April 2010, 10:31I fönstret brukar jag också lägga klockan. Hittar 4 satelliter på någon minut. När det är varmare ute så brukar det bli på räcket utanför dörren medan jag tar på mig skor och mp3.
Hem från jobbet så ställer jag mig mitt ute på en parkering med fri sikt å
I fönstret brukar jag också lägga klockan. Hittar 4 satelliter på någon minut. När det är varmare ute så brukar det bli på räcket utanför dörren medan jag tar på mig skor och mp3.
Hem från jobbet så ställer jag mig mitt ute på en parkering med fri sikt å
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 18:20Kör oxå med fönsterbrädet funkar klockrent.
Den hinner tappa något under tiden jag tar på skorna i hallen utan det är bara att köra.
Kör oxå med fönsterbrädet funkar klockrent.
Den hinner tappa något under tiden jag tar på skorna i hallen utan det är bara att köra.
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 19:54Ok tack. Låter som vettiga råd att låta klockan hitta synken i fönstret elle rutomhus innan man ger sig ut. Jag testar med det.
Ok tack. Låter som vettiga råd att låta klockan hitta synken i fönstret elle rutomhus innan man ger sig ut. Jag testar med det.
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 00:29Om man som jag reser utomlands regelbundet och tar med klockan dit för löprundor så tar den ibland uppemot 10 minuter på sig att hitta satelliter. Då har den också hunnit fråga om man är inomhus eller har flyttat på sig 100-tals kilometer.
Otroligt irrit
Om man som jag reser utomlands regelbundet och tar med klockan dit för löprundor så tar den ibland uppemot 10 minuter på sig att hitta satelliter. Då har den också hunnit fråga om man är inomhus eller har flyttat på sig 100-tals kilometer.
Otroligt irrit
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 08:13Det är sant att just bil-GPSer verkar fungera bättre. Alla andra GPSer jag haft (4-5 st) har haft samma synkproblem om jag börjat röra mig innan synk.
Men 10 minuter låter extremt. Undrar om du haft signalproblem då pga höga hus tex. Det står ju specat i
Det är sant att just bil-GPSer verkar fungera bättre. Alla andra GPSer jag haft (4-5 st) har haft samma synkproblem om jag börjat röra mig innan synk.
Men 10 minuter låter extremt. Undrar om du haft signalproblem då pga höga hus tex. Det står ju specat i
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 08:58Nä, 5 - 10 minuter verkar man få räkna med FR305:an enlig flera forum. Jag är förstås noga med att ha bra mottagningsförhållanden. Det här drabbar mig minst en gång i månaden så det är ett regelbundet återkommande problem.
Jag misstänker att Garmin har
Nä, 5 - 10 minuter verkar man få räkna med FR305:an enlig flera forum. Jag är förstås noga med att ha bra mottagningsförhållanden. Det här drabbar mig minst en gång i månaden så det är ett regelbundet återkommande problem.
Jag misstänker att Garmin har
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 09:09Ok, tydligen är kallstart (< 45s) inte det man får vid start på ny plats, utan det är väl mer "Search the sky":
Search the sky - Time, position, almanac, and ephemeris data all unknown.
AutoLocate - Time, position, and ephemeris unkno
Ok, tydligen är kallstart (< 45s) inte det man får vid start på ny plats, utan det är väl mer "Search the sky":
Search the sky - Time, position, almanac, and ephemeris data all unknown.
AutoLocate - Time, position, and ephemeris unkno