Quote from Guest on 19 November 2010, 10:10Jag har nyligen bytt dator och till min förvåning så går det supersnabbt att ladda upp träningsdatan direkt från ant+ agenten! med min gamla så tog det flera minuter att tanka över, nu tar det MAX 1min.
Skillnaden från min gamla och den nya är operativs
Jag har nyligen bytt dator och till min förvåning så går det supersnabbt att ladda upp träningsdatan direkt från ant+ agenten! med min gamla så tog det flera minuter att tanka över, nu tar det MAX 1min.
Skillnaden från min gamla och den nya är operativs
Quote from Rasmus Olsson on 19 November 2010, 10:20Svårt å veta om det är hårdvaran eller operativsystemet. Men allt går ju självklart fortare på en 4 år nyare dator än en gammal.
Svårt å veta om det är hårdvaran eller operativsystemet. Men allt går ju självklart fortare på en 4 år nyare dator än en gammal.
Quote from Camilla Höög on 19 November 2010, 11:12Största förändringen hade jag då jag tömde minnet i klockan.
Största förändringen hade jag då jag tömde minnet i klockan.
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 11:22USB 1.x på gamla datorn?
USB 1.x på gamla datorn?
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 11:29nej usb ver 2!
nej usb ver 2!
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 11:31USB 3 på nya datorn?
USB 3 på nya datorn?
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 17:08Massor av pass lagrade i biblioteket som ANT agenten använder på den gamla datorn? Mycket trolig orsak!
Massor av pass lagrade i biblioteket som ANT agenten använder på den gamla datorn? Mycket trolig orsak!
Quote from Berit Bengtson on 19 November 2010, 21:08USB ver 2 är direkt kompatibelt med USB ver 1,
det betyder att en del tidiga implementationer av USB ver 2 inte var snabbare än USB ver 1.Enda sättet att veta säkert är att mäta hastigheten.
USB ver 2 är direkt kompatibelt med USB ver 1,
det betyder att en del tidiga implementationer av USB ver 2 inte var snabbare än USB ver 1.
Enda sättet att veta säkert är att mäta hastigheten.
Quote from Funbeat user on 19 December 2010, 10:45Hej
Hur gör man för att tömma ant-agenten. Jag har också misstänkt att det är det som gör att uppladdningen tar lång tid. Jag provade att plocka bort filer men tyckte inte att det var en så stor skillnad. Att tömma klockan verkar inte påverka alls.
/And
Hej
Hur gör man för att tömma ant-agenten. Jag har också misstänkt att det är det som gör att uppladdningen tar lång tid. Jag provade att plocka bort filer men tyckte inte att det var en så stor skillnad. Att tömma klockan verkar inte påverka alls.
/And
Quote from Camilla Höög on 19 December 2010, 13:37Att tömma klockan är bara första steget. Du måste även tömma historiken för Garmin Ant Agent.
På min dator (Win7) så ligger historiken här:
C:UsersuserAppDataRoamingGARMINDevicesidHistoryTa bort eller flytta någon annanstans så går synkningen mycket sna
Att tömma klockan är bara första steget. Du måste även tömma historiken för Garmin Ant Agent.
På min dator (Win7) så ligger historiken här:
C:UsersuserAppDataRoamingGARMINDevicesidHistory
Ta bort eller flytta någon annanstans så går synkningen mycket sna