Quote from Guest on 4 February 2009, 08:25Hej!
Tänkte be er om lite råd angående snabbhetsträning. Vill alltså ha en snabbare accelerationsförmåga och en högre toppfart, några träningstips?
Hej!
Tänkte be er om lite råd angående snabbhetsträning. Vill alltså ha en snabbare accelerationsförmåga och en högre toppfart, några träningstips?
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 08:35Svårt att ge råd med så lite kött på benen. Hahaha, kunde inte låta bli att skoja, och den var dålig, jag vet.
Det du eftersträvar är det alla sprinters tränar på, så man kan alltid söka inspiration i hur de tränar.
Generellt sett måste man styrketräna
Svårt att ge råd med så lite kött på benen. Hahaha, kunde inte låta bli att skoja, och den var dålig, jag vet.
Det du eftersträvar är det alla sprinters tränar på, så man kan alltid söka inspiration i hur de tränar.
Generellt sett måste man styrketräna
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 10:49Okej då vet jag lite mer.
Har alltid varit "genetiskt" snabb, alltså kunnat springa riktigt fort utan att riktigt behövt att träna det.
Kör för tillfället utfall med skivstång, knäböj och intervallträning. Men känner mig "seg" i benen, saknar det här rikt
Okej då vet jag lite mer.
Har alltid varit "genetiskt" snabb, alltså kunnat springa riktigt fort utan att riktigt behövt att träna det.
Kör för tillfället utfall med skivstång, knäböj och intervallträning. Men känner mig "seg" i benen, saknar det här rikt
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 13:38Sök på "plyometrisk träning" så hittar du säkert en hel del matnyttigt ute på nätet.
Amerikanska sidor, bl a sådana inriktade mot träning för fotbollspelare har haft bra sådana tips att förmedla, har jag sett. De är väldigt fokuserade på just starter, ef
Sök på "plyometrisk träning" så hittar du säkert en hel del matnyttigt ute på nätet.
Amerikanska sidor, bl a sådana inriktade mot träning för fotbollspelare har haft bra sådana tips att förmedla, har jag sett. De är väldigt fokuserade på just starter, ef
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 16:32Generellt behöver du träna explosiv styrka, koordination och att springa avspänt. Man kan springa maxfart i 30-40 meter, koordination gör att maxfarten blir högre, avspändhet om att du kan hålla den längre ...
Generellt behöver du träna explosiv styrka, koordination och att springa avspänt. Man kan springa maxfart i 30-40 meter, koordination gör att maxfarten blir högre, avspändhet om att du kan hålla den längre ...
Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 07:53Tack för hjälpen!;)
Tack för hjälpen!;)