Quote from Guest on 29 July 2010, 12:04Hygglig löpare som gör en platt mil i dagens form på ca 37 min (hoppas komma i lite bättre form snart). Undrar om det finns någon här med erfarenhet av 800m eller 1500m som skulle kunna beskriva lite vad ni brukar/brukade köra för typ av intervaller. Känn
Hygglig löpare som gör en platt mil i dagens form på ca 37 min (hoppas komma i lite bättre form snart). Undrar om det finns någon här med erfarenhet av 800m eller 1500m som skulle kunna beskriva lite vad ni brukar/brukade köra för typ av intervaller. Känn
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 12:14Jag körde 10x200m / 1min på bana i spikskor i förrgår, lite fortare än tävlingsfart på 800m. Känns som ett bra pass för att trimma in löpteknik & styrka i riktigt hög fart. Kört ganska många sådana i år.
Jag körde 10x200m / 1min på bana i spikskor i förrgår, lite fortare än tävlingsfart på 800m. Känns som ett bra pass för att trimma in löpteknik & styrka i riktigt hög fart. Kört ganska många sådana i år.
Quote from Sissel Svanøe on 29 July 2010, 16:48Intressant med 200/200-upplägget finns med även här. Om ni kollar tråden om "Hur hårt kan milen pressas?", Juhlens inlägg rätt långt ner på sidan
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=517669&PageNumber=2
länkar han till följande:
http://w
Intressant med 200/200-upplägget finns med även här. Om ni kollar tråden om "Hur hårt kan milen pressas?", Juhlens inlägg rätt långt ner på sidan
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=517669&PageNumber=2
länkar han till följande:
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 17:08Hmm, hmm... jag som regelbundet tävlar friskt på både milen och 800m/1500m kan inte låta bli att rynka lite på näsan åt förslag som pratar om att "få upp farten" med träning i 3k, 5k eller 10km-fart. Visst springer man ganska fort i dessa tempon, men någo
Hmm, hmm... jag som regelbundet tävlar friskt på både milen och 800m/1500m kan inte låta bli att rynka lite på näsan åt förslag som pratar om att "få upp farten" med träning i 3k, 5k eller 10km-fart. Visst springer man ganska fort i dessa tempon, men någo
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 17:14Håller med Markus. Även måttligt duktiga medel/långdistansare tränade på min tid fyrhundringar i 70 - 75 sek tempo. Ser man på elitlöpares träningsprogram hittar man många som kör 400- resp 200-intervaller i betydligt högre fart.
Håller med Markus. Även måttligt duktiga medel/långdistansare tränade på min tid fyrhundringar i 70 - 75 sek tempo. Ser man på elitlöpares träningsprogram hittar man många som kör 400- resp 200-intervaller i betydligt högre fart.
Quote from Sissel Svanøe on 29 July 2010, 17:18Nu var väl passet i o f s anpassat för marathonlöpare och där är väl skillnaden tillräckligt stor mellan 5k/10k och marafart. Att springa 200ingar i 5k-tempo när du tränar inför 5k, 1500 eller 800 är väl knappast syftet?
För min del var det ett trivsamt
Nu var väl passet i o f s anpassat för marathonlöpare och där är väl skillnaden tillräckligt stor mellan 5k/10k och marafart. Att springa 200ingar i 5k-tempo när du tränar inför 5k, 1500 eller 800 är väl knappast syftet?
För min del var det ett trivsamt
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 17:39Jack som startade denna diskussion är en hyfsat snabb millöpare och han vänder sig nu till löpare med erfarenhet av 800m & 1500m för att få tips på hur han kan få upp snabbheten. De svar han får handlar om träningstips för marathon... kanske inte riktigt
Jack som startade denna diskussion är en hyfsat snabb millöpare och han vänder sig nu till löpare med erfarenhet av 800m & 1500m för att få tips på hur han kan få upp snabbheten. De svar han får handlar om träningstips för marathon... kanske inte riktigt
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 17:55Tackar för tippsen. Tycker att Markus upplägg verkar bra tanken är att vänja kroppen vid att springa i riktigt högt tempo för att sedan kunna gå ner för att kunna ligga runt 3,30 i hastighet på milen. Har kört korta intervaller tidigare när jag varit i br
Tackar för tippsen. Tycker att Markus upplägg verkar bra tanken är att vänja kroppen vid att springa i riktigt högt tempo för att sedan kunna gå ner för att kunna ligga runt 3,30 i hastighet på milen. Har kört korta intervaller tidigare när jag varit i br
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 20:49Tre saker att träna på för att få upp snabbheten enligt Jay Johnson och Running Times Magazine:
- 150m med mittersta 50m snabbt.
- 30m i nästan maxfart.
- 120m fort.http://www.youtube.com/watch?v=TQWDVRbz8b8
Tre saker att träna på för att få upp snabbheten enligt Jay Johnson och Running Times Magazine:
- 150m med mittersta 50m snabbt.
- 30m i nästan maxfart.
- 120m fort.