Quote from Guest on 18 April 2010, 21:45Håller på med mitt Projektarbete i skolan och har börjat tänkt på en grej: Hur ändras syremättnaden i blodet under högintensiv träning?
*Jag vet att den sänks på hög höjd vilket ger ökad EPO-produktion medans den är jämn på havsnivå(även under lågintesiv
Håller på med mitt Projektarbete i skolan och har börjat tänkt på en grej: Hur ändras syremättnaden i blodet under högintensiv träning?
*Jag vet att den sänks på hög höjd vilket ger ökad EPO-produktion medans den är jämn på havsnivå(även under lågintesiv
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 21:55Köpte boken aerob och anaerob träning som beskrev detta väldigt tydligt.
Lite för mycket att skriva in här bara
Köpte boken aerob och anaerob träning som beskrev detta väldigt tydligt.
Lite för mycket att skriva in här bara
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 22:10Sitter o bläddrar i boken och skall försöka summera. betänk nu att jag inte utger mig för att vara expert eller återger 100% korrekt.
Syret binds i hemaglobinet med 4 syremolekyler löst och omvandlas till oxyhemaglobin. Den lätta bindningen gör att syret
Sitter o bläddrar i boken och skall försöka summera. betänk nu att jag inte utger mig för att vara expert eller återger 100% korrekt.
Syret binds i hemaglobinet med 4 syremolekyler löst och omvandlas till oxyhemaglobin. Den lätta bindningen gör att syret
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 22:28Kan inte hitta något om HB värde och blodvolym vid anaerob träning, som var väl egentligen din fråga
Kan inte hitta något om HB värde och blodvolym vid anaerob träning, som var väl egentligen din fråga
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 22:34Grymt bra bok. Rekommenderas! (t+)
Grymt bra bok. Rekommenderas! (t+)
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 23:54har sett boken och funderat på att låna/köpa den men har inte blivit av
har sett boken och funderat på att låna/köpa den men har inte blivit av
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 00:00inte nödvändigtvis anaerob träning utan träning med högre intensitet.
Vi gjorde test på cykel där vi trampa i typ 100BPM på halvtungt motstånd och pulsen gick upp till typ 60-65% av max
inte nödvändigtvis anaerob träning utan träning med högre intensitet.
Vi gjorde test på cykel där vi trampa i typ 100BPM på halvtungt motstånd och pulsen gick upp till typ 60-65% av max
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 00:12men då har du väl fått svar?
men då har du väl fått svar?
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 09:11Hörde nånstans - minns inte var - att xx röda blodkroppar krossas under fötterna under ett långlopp.
Hörde nånstans - minns inte var - att xx röda blodkroppar krossas under fötterna under ett långlopp.
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 09:30Jo det har jag hört med och att man får ett för högt bilirubin värde och kan bli gulaktig... fattar som bilirubin är en restprodukt av hemaglobinet när det bryts ned. Antar att när man springer långt så hinner inte kroppen att justera nivåerna...
Bilirubi
Jo det har jag hört med och att man får ett för högt bilirubin värde och kan bli gulaktig... fattar som bilirubin är en restprodukt av hemaglobinet när det bryts ned. Antar att när man springer långt så hinner inte kroppen att justera nivåerna...
Bilirubi