Quote from Guest on 6 August 2008, 19:26Kollade på mina Acics skor som jag köpte i jan i år. De är snett slitna på hälsulan i bak. Hade ni köpt nya?
Kollade på mina Acics skor som jag köpte i jan i år. De är snett slitna på hälsulan i bak. Hade ni köpt nya?
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 19:36När man köper nya skor är dom lite "avhuggna" bak på utsidan. Vet inte om det är just för pronation eller om det gäller alla skor, detta för att få ett lite rundare steg. Jag hade inte behövt köpa nya för det!
När man köper nya skor är dom lite "avhuggna" bak på utsidan. Vet inte om det är just för pronation eller om det gäller alla skor, detta för att få ett lite rundare steg. Jag hade inte behövt köpa nya för det!
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 19:47Det är helt normalt att skorna blir slitna på hälens utsida,sa en sjukgymnast idag.Steget rullar tydligen så.Han sa att man skulle kolla en bit in på hälen. Personligen kollar jag aldrig slitningen (använder sulor) utan kör 100-120mil, men då varvar jag m
Det är helt normalt att skorna blir slitna på hälens utsida,sa en sjukgymnast idag.Steget rullar tydligen så.Han sa att man skulle kolla en bit in på hälen. Personligen kollar jag aldrig slitningen (använder sulor) utan kör 100-120mil, men då varvar jag m
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 19:48foten rullar från utsidhälen till stortån när man går
foten rullar från utsidhälen till stortån när man går
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 22:12Skulle ni råda mig att köpa nya skor nu alltså? Har snart sprungit 500 km med mina skor sen vecka 18. 2/3 av sträckan i skog, alltså lite mjukare underlag och 1/3 på asfalt.
Kanske ska tillägga att de inte ser speciellt slitna ut i sulan. Bara inne i sko
Skulle ni råda mig att köpa nya skor nu alltså? Har snart sprungit 500 km med mina skor sen vecka 18. 2/3 av sträckan i skog, alltså lite mjukare underlag och 1/3 på asfalt.
Kanske ska tillägga att de inte ser speciellt slitna ut i sulan. Bara inne i sko
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 07:11Jag tycker inte att du behöver ett par nya skor efter 500km. Jag fick ett råd en gång som lyder.
Efter ca 500km med samma sko så är det bra att köpa ett par till så att man har två par som man sedan varvar med,då hinner dom äldre skorna "hämta igen sig"
Jag tycker inte att du behöver ett par nya skor efter 500km. Jag fick ett råd en gång som lyder.
Efter ca 500km med samma sko så är det bra att köpa ett par till så att man har två par som man sedan varvar med,då hinner dom äldre skorna "hämta igen sig"
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 09:43Nu har jag ju inte sett skorna, men är det onormalt slitna så kanske du behöver gå till Löplabbet eller liknande och filma ditt steg ordentligt. Vad är det för skor förresten? Kan du lägga upp en bild på slitaget?
Nu har jag ju inte sett skorna, men är det onormalt slitna så kanske du behöver gå till Löplabbet eller liknande och filma ditt steg ordentligt. Vad är det för skor förresten? Kan du lägga upp en bild på slitaget?