Quote from Funbeat user on 14 May 2008, 18:29A-M: Snittkadensen kanske du når, men du får LITE problem med snitthastigheten;)
Jag förstår inte vilken nytta jag skulle ha med en snittkadens, men jag är ju bara motionär..utan kadensmätare på cykeldatorn. Snitthastigheten duger åt mig.
A-M: Snittkadensen kanske du når, men du får LITE problem med snitthastigheten;)
Jag förstår inte vilken nytta jag skulle ha med en snittkadens, men jag är ju bara motionär..utan kadensmätare på cykeldatorn. Snitthastigheten duger åt mig.
Quote from Funbeat user on 14 May 2008, 18:33Men jag VILL cykla så snabbt. Kanske ska hitta ett långt långt berg nånstans...
Jag är bara motionär jag med men min tanke va att jag på nåt fantastiskt sätt skulle få upp kadensen om jag kunde sätta mål på pränt och mata in siffror på Funbeat... anledni
Men jag VILL cykla så snabbt. Kanske ska hitta ett långt långt berg nånstans...
Jag är bara motionär jag med men min tanke va att jag på nåt fantastiskt sätt skulle få upp kadensen om jag kunde sätta mål på pränt och mata in siffror på Funbeat... anledni
Quote from Funbeat user on 14 May 2008, 19:58eftersom peter inte heller cyklar så.....
kan du inte ha en hastighetsmätare bara. och växla ner och försöka hålla samma hastighet
då måste ju kadensen också öka
eftersom peter inte heller cyklar så.....
kan du inte ha en hastighetsmätare bara. och växla ner och försöka hålla samma hastighet
då måste ju kadensen också öka
Quote from Fredrik Närenfors on 14 May 2008, 20:08Snittkadensen är ett bra sätt att i efterhand se hurvida man lyckats med en föresats att trampa lätt eller tungt.
Naturligtvis är det helt meningslöst utna att samtidigt ha grepp på snitthastigheten
Snittkadensen är ett bra sätt att i efterhand se hurvida man lyckats med en föresats att trampa lätt eller tungt.
Naturligtvis är det helt meningslöst utna att samtidigt ha grepp på snitthastigheten
Quote from ellen olsson on 16 May 2008, 22:43> Men jag VILL cykla så snabbt. Kanske ska hitta ett långt långt berg nånstans...
Jag kan rekommendera Mont Ventoux, ner mot Malaucène. Skapligt brant, fin asfalt och få svängar i början.
Mot Bédoin är det knepigare. Dels är det flackare i början och de
> Men jag VILL cykla så snabbt. Kanske ska hitta ett långt långt berg nånstans...
Jag kan rekommendera Mont Ventoux, ner mot Malaucène. Skapligt brant, fin asfalt och få svängar i början.
Mot Bédoin är det knepigare. Dels är det flackare i början och de
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 19:42Woooohaaaaa! Såna berg finns inte i Göteborg inte.
(Fast efter dagens nära-döden-upplevelse saktar jag nog ner lite ett tag)
Woooohaaaaa! Såna berg finns inte i Göteborg inte.
(Fast efter dagens nära-döden-upplevelse saktar jag nog ner lite ett tag)
Quote from ellen olsson on 17 May 2008, 20:23Tell me more, tell me more...
Tell me more, tell me more...
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 20:32http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=1792690
Quote from Elias Engqvist on 17 May 2008, 23:06Från Ventoux kommer det fint vin också!
Från Ventoux kommer det fint vin också!
Quote from ellen olsson on 17 May 2008, 23:09För att inte tala om grannappellationen:
http://www.chateauneuf.com/
För att inte tala om grannappellationen:
http://www.chateauneuf.com/