Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSnittpuls under en Ironman
You need to log in to create posts and topics.

12

Som rubriken antyder: vilken puls (i procent av maxpuls) försöker ni att ligga på i genomsnitt under en Ironman?

Vilken bra fråga! Den här tråden måste jag följa noga:-)

Aldrig kört så långt, men var för ett år sedan på Colting Swim Camp med Jonas och hans kompis Pasi Salonen. De hävdade då att vi deltagare aldrig borde träna med en puls över 130, helst ligga runt 120 med tanke på att alla hade ambitionen att köra längre

120 i puls säger inte så mycket.

120 säger ju ingenting, det kan ju motsvara 75% av max för en person och 55% av max för någon annan...

71,7% (men då har jag bara kört en gång så det blir ingen standardavvikelse). Det gick inte superfort (ville ju få valuta för pengarna). sen så har jag förutsatt att jag har en snittpuls på 180 i alla grenarna, vilket jag tror inte riktigt stämmer.

Har bara kört en IM, men jag lät bli klockan och lyssnade bara på kroppen då jag inte hade så tuffa mål och mest ville klara det

i snitt över hela loppet låg jag på 77,8% av maxpuls. Inte för att jag planerade det utan för att det blev så 🙂

"aldrig träna med en puls över 130"

"springer i 3.50 tempo med en snittpuls på 132"(Imponerande)

Det här gav mig en del att tänka på, och nu hoppas jag att jag förstått det här rätt. För att kunna springa så snabbt som 3.50minut/km med en snittpuls så l

Snittpuls säger som sagt ingenting

12