Quote from Guest on 22 April 2008, 08:17Om du är snuvig och vilopulsen har gått upp 5 slag/minuten. Hur gör du då med träningen? Normalt, lättare eller inställt träningspass?
Om du är snuvig och vilopulsen har gått upp 5 slag/minuten. Hur gör du då med träningen? Normalt, lättare eller inställt träningspass?
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 08:27Om jag bara är lite lätt snorig så springer jag ändå, men kanske undviker tempo- och intervallpass, beroende på "graden av snuvighet".
En höjning av vilopuls med 5 slag verkar vara snävt och inom marginalen. Jag skulle nog reagera först vid över 10 slags
Om jag bara är lite lätt snorig så springer jag ändå, men kanske undviker tempo- och intervallpass, beroende på "graden av snuvighet".
En höjning av vilopuls med 5 slag verkar vara snävt och inom marginalen. Jag skulle nog reagera först vid över 10 slags
Quote from Elias Engqvist on 22 April 2008, 08:36Håller med Sebastian
Håller med Sebastian
Quote from Sissel Svanøe on 22 April 2008, 09:51Kolla pulsen när du kör igång träningspasset istället. Om pulsen är onormalt hög då, så ska du nog ta det lugnt. Jag har precis varit utslagen av en enveckas herrejäklarförkylning med snuva, halsont och huvudvärk och hade ändå normal vilopuls på 46, men j
Kolla pulsen när du kör igång träningspasset istället. Om pulsen är onormalt hög då, så ska du nog ta det lugnt. Jag har precis varit utslagen av en enveckas herrejäklarförkylning med snuva, halsont och huvudvärk och hade ändå normal vilopuls på 46, men j
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 10:20Tack för råden. (H:)
Tack för råden. (H:)
Quote from Jonas Täng on 22 April 2008, 10:25Om jag är snuvig den här tiden på året så utgår jag ifrån att det är allergin och tränar ändå. Pulsen är säkert lite högre för att det är jobbigare att andas, eller för att jag drack kaffe nyss.
Om jag är snuvig den här tiden på året så utgår jag ifrån att det är allergin och tränar ändå. Pulsen är säkert lite högre för att det är jobbigare att andas, eller för att jag drack kaffe nyss.
Quote from Lotta W on 22 April 2008, 13:07Det beror mycket pa hur jag kanner mig i ovrigt och i vilke stadie det ar. Om det ar i slutet av en forkylning funkar det bra for mig med ett latt pass for att "blasa bort" det sista av snuvan.
Det beror mycket pa hur jag kanner mig i ovrigt och i vilke stadie det ar. Om det ar i slutet av en forkylning funkar det bra for mig med ett latt pass for att "blasa bort" det sista av snuvan.
Quote from Funbeat user on 10 May 2008, 09:11Jag instämmer med övriga här ovan:
Ingen träning med halsont, men däremot om jag är snuvig (jag är alltid snuvig på vintern).
Jag reggar inte min puls regelbundet utan utgår i stället från "allmäntillståndet". Känner jag mig pigg och vill ut och springa
Jag instämmer med övriga här ovan:
Ingen träning med halsont, men däremot om jag är snuvig (jag är alltid snuvig på vintern).
Jag reggar inte min puls regelbundet utan utgår i stället från "allmäntillståndet". Känner jag mig pigg och vill ut och springa