Quote from Guest on 6 July 2010, 16:35Halloj!
Har suttit och läst igenom en del om sportsolbrillor men inte hittat någon vettig förklaring på vilken färg som används när, vad kategorierna betyder osv. Har precis köpt ett par Bliz Pursuit XT (http://www.blizeyewear.com/blizactive/t_eyewear/pu
Halloj!
Har suttit och läst igenom en del om sportsolbrillor men inte hittat någon vettig förklaring på vilken färg som används när, vad kategorierna betyder osv. Har precis köpt ett par Bliz Pursuit XT (http://www.blizeyewear.com/blizactive/t_eyewear/pu
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 16:45Jag hade gärna haft en klar lins på vätternrundan. Den orange linsen var för mörk på natten så man fick köra utan glasögon istället.
Jag hade gärna haft en klar lins på vätternrundan. Den orange linsen var för mörk på natten så man fick köra utan glasögon istället.
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 22:49Som Tobias skriver så kan en klar lins vara bra att ha om du föredrar att köra med glasögon alltid.
Om du behöver en gul eller inte beror ju mycket på dig själv. Jag anser personligen att i dis och dimma får jag bättre kontrast med en gul och att den or
Som Tobias skriver så kan en klar lins vara bra att ha om du föredrar att köra med glasögon alltid.
Om du behöver en gul eller inte beror ju mycket på dig själv. Jag anser personligen att i dis och dimma får jag bättre kontrast med en gul och att den or
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 23:16Jag kör med uvex skyddsglasögon istället. De kommer med garanterat uv-skydd och lins i polykarbonat och kostar under 200 spänn. http://www.esska-teknik.se/esska_se_s/skyddsglasoegon-uvex-i-vo-din-en-166-168-70-172-so.html
Jag kör med uvex skyddsglasögon istället. De kommer med garanterat uv-skydd och lins i polykarbonat och kostar under 200 spänn. http://www.esska-teknik.se/esska_se_s/skyddsglasoegon-uvex-i-vo-din-en-166-168-70-172-so.html
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 23:27@Arvid
Hur är Uvexbågarna i storlek. Jag har brett huvud (Strl L på mössa/hatt) och behöver bredag bågar.
När man läser deras hemsida (tack) så finns det bärnstensglas (gula) men verkar inte gå att beställa. Vilken färg använder du och till vad?
@Arvid
Hur är Uvexbågarna i storlek. Jag har brett huvud (Strl L på mössa/hatt) och behöver bredag bågar.
När man läser deras hemsida (tack) så finns det bärnstensglas (gula) men verkar inte gå att beställa. Vilken färg använder du och till vad?
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 23:32Har inte tänkt på om de är breda eller inte, men jag har nog hyfsat brett ansikte. En annan detalj som jag gillar är att skalmarna är ställbara i höjd. Mina öron sitter lite olika högt, och jag kan lätt få dem att sitta rakt. Jag har själv ett par klara o
Har inte tänkt på om de är breda eller inte, men jag har nog hyfsat brett ansikte. En annan detalj som jag gillar är att skalmarna är ställbara i höjd. Mina öron sitter lite olika högt, och jag kan lätt få dem att sitta rakt. Jag har själv ett par klara o
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 07:41Håkan, det sitter en liten lapp på glaset som säger att det är Kategori 3 och 100% U.V. Protection, så det skall nog vara ok.
Så gul och orange lins är egentligen till för samma väderförhållanden fast orange är lite mörkare om jag förstår det hela rätt?
Håkan, det sitter en liten lapp på glaset som säger att det är Kategori 3 och 100% U.V. Protection, så det skall nog vara ok.
Så gul och orange lins är egentligen till för samma väderförhållanden fast orange är lite mörkare om jag förstår det hela rätt?
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 09:08Det är i princip så som jag använder dem.
Det är i princip så som jag använder dem.
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 19:54Som flugfiskare använder jag gul lins när det är mörkt,disigt och regnar ute, det gör en väldig skillnad! Polariserande glas tar bort reflexer från blänkande föremål t.ex reflexerna från solen på vattenytan.
Som flugfiskare använder jag gul lins när det är mörkt,disigt och regnar ute, det gör en väldig skillnad! Polariserande glas tar bort reflexer från blänkande föremål t.ex reflexerna från solen på vattenytan.
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 20:52Jag köpte ett par nya löparsolglasögon nyligen och valde bort polariserande glas efter det rådet i butiken. Hon sa just att polariserande glas var bra speciellt på sjön, men att man har lättare att se vattenpölar om man är ute och springer om man inte har
Jag köpte ett par nya löparsolglasögon nyligen och valde bort polariserande glas efter det rådet i butiken. Hon sa just att polariserande glas var bra speciellt på sjön, men att man har lättare att se vattenpölar om man är ute och springer om man inte har