Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSolskenshistoria!
You need to log in to create posts and topics.

Sonens cykel blev stulen förra veckan, himla trist och tråkigt, de lämnade en herrcykel med trasiga bromsar i pant. (Vad ska jag med den till?? Vintercykel?;-))

Polisanmälde detta enligt konstens alla regler, sen ska jag dra igång med försäkringsbolaget

Vilken trevlig historia! Grattis!

Minns med fasa ett besök på lagret för upphittade cyklar i Stockholm, min brors cykel var VÄCK, och hade varit borta de stadgade tre månaderna, han hade inte tid att gå dit utan bad mig. Jag fick en lapp med beskrivning

Nämen vad roligt att cykeln kom tillbaka, grattis!!! 🙂

Grattis! 🙂

Han kanske blev så glad att den var tillbaka så att han cyklar extra mycket med den nu? 😉

Wow!
Det är första gången jag har hört talas om att någon fått tillbaka sin cykel.
Till saken hör att jag genom åren lämnat in tre cyklar som jag hittat på "underliga ställen" till polisen. Inte vid något av dessa tillfällen har någon ägare gjort anspråk

Kanske för att folk inte bryr sig om att gå till polisen för man räknar ändå itne med att få den tillbaka..*ler* talar av egen erfarenhet då jag blivit av med en del cyklar...

> Kanske för att folk inte bryr sig om att gå till polisen för man räknar ändå itne med att få den tillbaka..

Polisanmälan+att man kollat på hittegods brukar vara ett benhårt krav från försäkringsbolagen för att få ut något på försäkringen...

Har heller aldrig försökt få ut nåt på försäkringen då mina cyklar regel inte är värda så mkt mer än självrisken...Vågar inte köpa nån dyr cykel då den ändå blir stulen direkt

Vi har också hittat cyklar som vi sedan fått; funderat på om ngn kunde sätta det i system f a "få" cyklar lagligt? Också hört om att polisen säljer upphittade cyklar f a de inte får plats längre.