Quote from Guest on 21 April 2013, 17:49Hej,
Glad i hågen gick jag i dag ut för att byta från vinter- till sommardäck på pendlingscrossen. Men jag hann inte längre än till att få av bakhjulet förrän jag upptäckte detta (se bilder nedan):
Det ser ut som om någon på insidan i ett av kedjestagen
Hej,
Glad i hågen gick jag i dag ut för att byta från vinter- till sommardäck på pendlingscrossen. Men jag hann inte längre än till att få av bakhjulet förrän jag upptäckte detta (se bilder nedan):
Det ser ut som om någon på insidan i ett av kedjestagen
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 17:59Dubbar på dina vinterhjul?
Dubbar på dina vinterhjul?
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 18:12Ja, fler har lagt fram det som teori, men mina dubbdäck har inga dubb placerade på sidorna och spåren ser så färska ut...
/ M
EDIT: och dessutom är det bara på ena sidan...
Ja, fler har lagt fram det som teori, men mina dubbdäck har inga dubb placerade på sidorna och spåren ser så färska ut...
/ M
EDIT: och dessutom är det bara på ena sidan...
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 18:59Ok.
Sten i däckmönstret?
Märken i alu håller sig "färska" rätt länge.
Ok.
Sten i däckmönstret?
Märken i alu håller sig "färska" rätt länge.
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 19:11Och det var inte så att hjulet kärvade när du skulle plocka av det och en dubb eller två rispade i när du brukade lite milt våld?
Och det var inte så att hjulet kärvade när du skulle plocka av det och en dubb eller två rispade i när du brukade lite milt våld?
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 19:35Senaste tipset från myyycket erfaren cyklist är s.k. chain stuck: kedjan fastnar under belastning, typ.
När jag rengjorde kedjan för några veckor sedan hände det vid flera tillfällen att den hoppade av och fastnade, så troligen är det alltså det som hän
Senaste tipset från myyycket erfaren cyklist är s.k. chain stuck: kedjan fastnar under belastning, typ.
När jag rengjorde kedjan för några veckor sedan hände det vid flera tillfällen att den hoppade av och fastnade, så troligen är det alltså det som hän
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 19:42Kalle: det är alldeles för djupa spår för att en dubb skulle kunnat åstadkomma det där vid bara ett tillfälle s.a.s. Och det är ju två spår bredvid varann, så just nu går jag på chain stuck-linjen. 🙂
Kalle: det är alldeles för djupa spår för att en dubb skulle kunnat åstadkomma det där vid bara ett tillfälle s.a.s. Och det är ju två spår bredvid varann, så just nu går jag på chain stuck-linjen. 🙂
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 19:42Men då borde ju märkena sitta på andra sidan?
Men då borde ju märkena sitta på andra sidan?
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 19:43Varför det?
EDIT: eller nu tror jag jag fattar vad du menar...
Hm...
Varför det?
EDIT: eller nu tror jag jag fattar vad du menar...
Hm...
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 19:46Visst sitter märkena på vänster kedjestag? Hur lyckas kedjan krångla sig förbi hjulet och fastna på andra sidan? Om jag tolkar bilderna korrekt, alltså.
Visst sitter märkena på vänster kedjestag? Hur lyckas kedjan krångla sig förbi hjulet och fastna på andra sidan? Om jag tolkar bilderna korrekt, alltså.