Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 19:47Ja, du har rätt. Vänster om man står bakom och tittar på cykeln s.a.s.
/ M
Ja, du har rätt. Vänster om man står bakom och tittar på cykeln s.a.s.
/ M
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 23:34Själva däcket nöter spår i ramen på nolltid även utan dubb. Kan det vara så att hjulet suttit en aning snett i ramen vid något tillfälle eller att det flexar?
Själva däcket nöter spår i ramen på nolltid även utan dubb. Kan det vara så att hjulet suttit en aning snett i ramen vid något tillfälle eller att det flexar?
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 08:29Ok!
Det är möjligt att det suttit lite snett. Och det är ju inte mycket utrymme mellan däck/fälg och ram. Har kört hela vintern utan att ta av det, så möjligheten finns ju att jag inte såg detta när jag rengjorde kedjan för någon veckor sen och att det
Ok!
Det är möjligt att det suttit lite snett. Och det är ju inte mycket utrymme mellan däck/fälg och ram. Har kört hela vintern utan att ta av det, så möjligheten finns ju att jag inte såg detta när jag rengjorde kedjan för någon veckor sen och att det
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 09:01Två spår är lite märkligt, då skulle ju hjulet ha hoppat lite annorlunda snett 😉
Märken på däcket är det ingen idé att du letar efter. Det kan äta hål på kedjestaget utan att du ser någon större skillnad.
På min gamla MTB blev hjulet alltid liiite snet
Två spår är lite märkligt, då skulle ju hjulet ha hoppat lite annorlunda snett 😉
Märken på däcket är det ingen idé att du letar efter. Det kan äta hål på kedjestaget utan att du ser någon större skillnad.
På min gamla MTB blev hjulet alltid liiite snet
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 09:30Ingen aning... 🙂
Tänkte åka till Cykelcity eller Cykloteket här i Stockholm strax och höra vad deras mekaniker säger...
Om man tittar på den sista bilden, ser man (särskilt om man zoomar lite) två intill varandra liggande spår och längst till vänster
Ingen aning... 🙂
Tänkte åka till Cykelcity eller Cykloteket här i Stockholm strax och höra vad deras mekaniker säger...
Om man tittar på den sista bilden, ser man (särskilt om man zoomar lite) två intill varandra liggande spår och längst till vänster
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 12:23Har nu varit på Cykel City. De stod också helt frågande, men kunde nästan till 100% utesluta att det är hjulet som legat emot, just p g a utseendet skadan: två sågbladssmala spår bredvid varandra och inte - som de menade - ett mer rundat slitage som det b
Har nu varit på Cykel City. De stod också helt frågande, men kunde nästan till 100% utesluta att det är hjulet som legat emot, just p g a utseendet skadan: två sågbladssmala spår bredvid varandra och inte - som de menade - ett mer rundat slitage som det b
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 12:31Lägg i lite nagellack eller nåt och se om det blir nya märken i det eller om det var en engångsgrej så får du lite mer att gå på.
Lägg i lite nagellack eller nåt och se om det blir nya märken i det eller om det var en engångsgrej så får du lite mer att gå på.
Quote from Johannes Winger-Lang on 22 April 2013, 13:00Jag fick samma skador där dom tunna gummi taggarna är, både fram och bak. Båda sidor också. Jag slipade bort dom efter det. Vet inte om det var taggarna men jag tog det säkra före det osäkra innan det skulle nötas hål. Det var Alu i ramen & kolfiber i gaf
Jag fick samma skador där dom tunna gummi taggarna är, både fram och bak. Båda sidor också. Jag slipade bort dom efter det. Vet inte om det var taggarna men jag tog det säkra före det osäkra innan det skulle nötas hål. Det var Alu i ramen & kolfiber i gaf
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 13:07Styrbjörn: bra idé med nagellack!
Hasse: ok!
Fattar dock fortfarande inte hur de små "hårstråna" kan åstadkomma detta. De ligger ju inte ens emot...? Men om det nu är så, måste hjulet dessutom ha flyttat sig lite efter ett tag, eftersom det är två sepa
Styrbjörn: bra idé med nagellack!
Hasse: ok!
Fattar dock fortfarande inte hur de små "hårstråna" kan åstadkomma detta. De ligger ju inte ens emot...? Men om det nu är så, måste hjulet dessutom ha flyttat sig lite efter ett tag, eftersom det är två sepa
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 15:22Har du kört med skärmar? Ibland rasslar det till och någon sten åker med däcket runt i skärmen. Kanske har en sådan eller några, på vägen runt, halkat av och åkt mellan däcket och staget?
Har du kört med skärmar? Ibland rasslar det till och någon sten åker med däcket runt i skärmen. Kanske har en sådan eller några, på vägen runt, halkat av och åkt mellan däcket och staget?