Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatSpamrapportering
You need to log in to create posts and topics.

12

Nu är det en ny användare som annonserar falska dokument igen.
Jag har fått pm och en kommentar på blogginlägg från någon som är medlem sedan igår.
Jag saknar en möjlighet att blocka, så att inlägg från såna här ickepersoner inte kommer upp i mitt flöde

Jag brukar maila support@funbeat.se med länk till inlägg/profil som besvärar, det brukar gå snabbt men det vore ännu smidigare om det fanns en rapportfunktion vid inläggen, så att man kunde flagga dem som olämpliga/spam.

Ja jag har mejlat, bägge gångerna nu, men det är inte raka spåret riktigt. Skulle vara bra med ett smidigare sätt.

Har också mailet supporten. Gått snabbt varje gång. Men en "knapp" eller liknande funktion skulle förstås vara smidigt.

Känns som det fokuseras på Funbeat just nu från spam-håll. Rapporterade kanske 3-4 stycken för 2 veckor sedan.

Det kanske har med den ökade aktiviteten bland medlemmarna att göra?

Det vore i så fall positivt.

Man ser också tydligt på blogginläggen att det förekommer en massa skit på sajten som måste plockas bort.
Tycker majoriteten av de senaste blogginläggen är ren skräp och reklam.

En liten symbol att klicka på för att rapportera skulle duga.
Iom klicket försvinner inlägg gjorda av den personen till admin kikat på det, är det spam skall personen o alla dess inlägg försvinna/raderas från funbeat, är det någon som klickat där för att

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1465791
Spam igen.

Ett förslag: ta bort

Senaste blogginläggen i FunBeat

På högersidan i Hem
Då slipper man åtminstone se spammen när man kommer in på sin sida.
Dessutom kanske spammarna tappar intresset då.
Hoppas det löser sig

12