Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarSpartathlon
You need to log in to create posts and topics.

Tittade faktiskt just på en intervju med Jurek inför fjolårets lopp, då pratade han med beundran om att Kouros tagit första maran på 2:50 vid rekordnoteringen. Och det var precis vad Jurek gjorde i år, så jag misstänker att han gör ett försök.

I intervju

Okej, vi fortsätter väl följa Jurek mot möjligt rekord, han passerade 148,5 km för en halvtimme sedan och har "inte ens" 100 km kvar till mål:

CP10 10:20 (Scott Jurek 0:30 tillgodo)
CP22 13:44 (Scott Jurek 0:40 tillgodo)
CP35 17:19 (Scott Jurek 0:17 till

Aj, vilken trist trend jag tycker mig se... Hoppas han lyckas vända det!

Loppet hårdnar. Scott Jurek har passerat 172-kilometerskontrollen (CP 52), tyvärr hela 0:55 efter beräknad "rekordtid".

Mattias Bramstång och Fredrik Elinder passerade halvdistansen med mycket tid tillgodo (20:15 resp 20:30).

Tyvärr har både Stefan Lin

Tyvärr klarade sig inte Kent Sjölund förbi CP 35 heller. BRA KÄMPAT!!

Nu sätter vi allt vårt hopp och alla goda tankar på Mattias Bramstång och Fredrik Elinder, våra två svenskar kvar i loppet. Hurra för dem!

Lars Skytte går som tåget, 2:28 efter vid cp 60, dansk dynamit.

Jurek gick i mål på 22:20.01.

Så himla överlägset! 🙂

Det blev i alla fall personligt rekord, och tredje raka segern (av tre starter). Han är fantastisk!!

Mattias Bramstång går det också riktigt bra för, han låg på plats 23 (!) vid sista checkpointen det rapporteras ifrån (vid 222,

Mattias har gått i mål! Det blev grymma 30:34:42, och en fantastisk placering på nr. 21. STORT SUPERGRATTIS!!

162 löpare kvar varav 137 fortfarande kvar på banan, 144 har brutit.

Vad bra alla svenska har kämpat, det är ju så tufft lopp och många brytter så jag tycker alla är super bra fastän de inte kom ända in i mål.

Ett extra grattis till Mattias och Fredrik som kom hela vägen