Quote from Guest on 18 September 2008, 16:27Hej!
Jag ska till NY snart och om jag får tid tänkte jag besöka en cykelaffär eller två.
Jag har precis köpt en ny hoj, Wilier Izoard med Campa record. Pedalerna är Dura-Ace och jag har Shimanoskor till. Det känns inte helt rätt ihop med det italienska
Hej!
Jag ska till NY snart och om jag får tid tänkte jag besöka en cykelaffär eller två.
Jag har precis köpt en ny hoj, Wilier Izoard med Campa record. Pedalerna är Dura-Ace och jag har Shimanoskor till. Det känns inte helt rätt ihop med det italienska
Quote from Berit Bengtson on 18 September 2008, 16:37Kristofer Bengtsson skrev:
> Jag har precis köpt en ny hoj, Wilier Izoard med Campa record.
> Pedalerna är Dura-Ace och jag har Shimanoskor till.
> Det känns inte helt rätt ihop med det italienska.
Vad är det som är italienskt på din cykel?
Wilier-rame
Kristofer Bengtsson skrev:
> Jag har precis köpt en ny hoj, Wilier Izoard med Campa record.
> Pedalerna är Dura-Ace och jag har Shimanoskor till.
> Det känns inte helt rätt ihop med det italienska.
Vad är det som är italienskt på din cykel?
Wilier-rame
Quote from Funbeat user on 18 September 2008, 17:10Jo, jag vet att hjulen är jätteviktiga, men innan jag byter dem ska jag iaf testa de jag har.
Att jag frågade om Speedplay var egentligen en tillfällighet, kan lika gärna köra med Look. Eller Shimano, men det känns inte riktigt rätt att blanda Shimano oc
Jo, jag vet att hjulen är jätteviktiga, men innan jag byter dem ska jag iaf testa de jag har.
Att jag frågade om Speedplay var egentligen en tillfällighet, kan lika gärna köra med Look. Eller Shimano, men det känns inte riktigt rätt att blanda Shimano oc
Quote from Funbeat user on 18 September 2008, 18:29Mkt off topic,
Men angående att hjul är oerhört viktiga. Det har jag hunnit upptäcka. Men senast igår och förra onsdagen också börjat märka hur två olika ramar gör total förändring. Jag bytte upp mig från EXS 6000kr-modell (carbon, som för övrigt ryktas v
Mkt off topic,
Men angående att hjul är oerhört viktiga. Det har jag hunnit upptäcka. Men senast igår och förra onsdagen också börjat märka hur två olika ramar gör total förändring. Jag bytte upp mig från EXS 6000kr-modell (carbon, som för övrigt ryktas v
Quote from ellen olsson on 18 September 2008, 18:37Håkan: Izoardramen tillverkas i Italien. Det var åtminstone fallet ifjol när Wilier själva deklarerade att Mortiroloramen var den första och enda som inte tillverkades i Italien.
Håkan: Izoardramen tillverkas i Italien. Det var åtminstone fallet ifjol när Wilier själva deklarerade att Mortiroloramen var den första och enda som inte tillverkades i Italien.
Quote from Berit Bengtson on 18 September 2008, 19:12Jonas:
Självklart UPPLEVER man stor skillnad mellan olika cyklar.
Vad den UPPLEVELSEN sedan beroro på, priset, utseendet, namnet, tillverkningslandet eller egenskaper är svårt att veta.
Men spelar det egentligen ngn roll för din UPPLEVELSE?Fredrik:
Det
Jonas:
Självklart UPPLEVER man stor skillnad mellan olika cyklar.
Vad den UPPLEVELSEN sedan beroro på, priset, utseendet, namnet, tillverkningslandet eller egenskaper är svårt att veta.
Men spelar det egentligen ngn roll för din UPPLEVELSE?
Fredrik:
Det
Quote from Funbeat user on 18 September 2008, 19:15Jag tror inte att CSC:s drygt 250 ramar är tillverkade i någon Sweetshop.
Jag tror inte att CSC:s drygt 250 ramar är tillverkade i någon Sweetshop.
Quote from j sollerman on 18 September 2008, 19:18jag kan tänka mig den cervelo ramen
jag kan tänka mig den cervelo ramen
Quote from Funbeat user on 18 September 2008, 20:06speedplay är populära för cykeln blir lättare fast vikten hamnar väl i stället under skorna men det räknas ju liksom inte 🙂
speedplay är populära för cykeln blir lättare fast vikten hamnar väl i stället under skorna men det räknas ju liksom inte 🙂
Quote from Berit Bengtson on 18 September 2008, 20:53David P skrev:
> Jag tror inte att CSC:s drygt 250 ramar är tillverkade i någon Sweetshop.
Det tror inte jag heller. Åtminstone inte i den här
BILD:http://www.rockwoodbusiness.ca/profiles/village_sweet_shop/OutsideVillageSweetShop.jpg
David P skrev:
> Jag tror inte att CSC:s drygt 250 ramar är tillverkade i någon Sweetshop.
Det tror inte jag heller. Åtminstone inte i den här
BILD:http://www.rockwoodbusiness.ca/profiles/village_sweet_shop/OutsideVillageSweetShop.jpg