Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSpeedplay?
You need to log in to create posts and topics.

Ja, jag såg att det var en djungel med olika vikt specifikationer beroende på vilken sida man var inne på. Med klossar, utan klossar, tillverkarens utsago, försäljningsställets egna vikt noteringar m.m. Ibland står det ingenting om vad det är dem har vägt

Sedan så är det oftast lättare att lätta ett par kilo runt lilla Gullegumpen än att köpa sig snabb.

Nja, tycker det handlar mer om vad man får för pengarna, för mig iallafall.
Tycker inte det är "att köpa sig snabb" när man kollar upp lite saker innan man handlar!

Är nöjd med min vikt runt gullegumpen 🙂 Och visst gå ner 1 kg kontra byte av pedaler ä

Är man tillräckligt klen så kan man köra med Speedplay Ti.
Det finns inga feta cyklister.
Snart börjar Vueltan på Eurosport och då kan ni spana er trötta efter Bestemors fedt.

Är Speedplay lösningen på mitt onda knä? Orsaken till knäproblemet (endast vänster) sitter i min värdelösa höft som har blivit utsliten. Det innebär att knät och i viss mån fotleden får stå för merparten av rörlighet när jag trampar. Jag har löst mitt dil

Det är lite överkurs för mig att lämna exakta diagnoser på nätet. Prata med din läkare eller sjukgymnast etc.

Det jag kan säga är att många med problemknä kör med Time(centrerande med hjälp av fjäder) eller Speedplay Zero med ställbar rörlighet 0-15 grad

Kristofer

Jag har ett par beg. Speedplay Zero Titanium om du är intresserad.

Björn