Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Någon som har koll på vilket som är bäst i fettförbränningssyfte av Spinning och Jympa (friskis och svettis, medelpass) ??

HEj.... Jag tror att spinning är den bättre om du är ute efter fettbränning, gympa så blir det mera muskler...

Hej!
Jag tror oxå att spinning ger en bättre fettförbränning i längden eftersom du tränar konditionen väldigt effektivt där vilket har betydelse för fettförbränningen.

Är det fettförbräning du är ute efter så satsa på en 40 minuters rask promenad innan frukost. Tränar du med för hög puls så bygger du visserligen muskler och förbättrar konditionen, men fettförbränningen försämras eftersom det krävs syre för att förbränna

Jag kör spinning cirka 4-5 dagar i veckan och går stadigt ner i vikt utan någon direkt kostomläggning. Fördelen med spinning är att det är grymt bra konditionsträning

Håller dock med Fiona ovan om att om man bara är ute efter att gå ner i vikt och kanske inte orkar spinna så är en rask promenad effektivt

Håller med!

Det bästa är det du tycker är roligt och går på. 😉

Annars är det väl en fråga om om du menar just under passet, eller hela dagen? Om man bygger muskler ökar man den totala fettförbränningen under dagen, så att man hela tiden bränner fett.

Sedan beror

Generellt: fettförbränning, Lågintensiva långvariga aktiviteter typ bättre att gå 1mil raskt än att springa densamma i full fart, energiåtgång c:a samma men bränslet är olika (kroppen väljer) snabb aktivitet= snabb energi (socker) Långsam aktivitet= lån

Nja det där med högre fettförbränning på promenader är lite av en synvilla. Andelen fett är högre för det lågintensiva, men totalen är högre för ngt intensivt så det går nära jämnt upp. Dessutom har du högre efterförbränning på ngt intensivt, så att du br

12