Quote from Guest on 17 July 2012, 11:57Jag är på resande fot, och skulle behöva några "landsvägs"-cykelpass inför Sthlm Tri. Det jag har att tillgå är spiningklassen, samtidigt som min fru spinnar (det är inte aktuellt att jaga riktig cykel och ge sig ut...). Jag har kört ett pass, fokuserade
Jag är på resande fot, och skulle behöva några "landsvägs"-cykelpass inför Sthlm Tri. Det jag har att tillgå är spiningklassen, samtidigt som min fru spinnar (det är inte aktuellt att jaga riktig cykel och ge sig ut...). Jag har kört ett pass, fokuserade
Quote from Funbeat user on 17 July 2012, 12:07Vet inte riktigt vad du menar med geometri kontra spinningpass, men jag kör en del spinning under "innesäsongen". Jag ställer då cykeln så snarlikt min räser som det bara går, sedan cyklar jag så snarlikt som utecykling det bara går. Jag håller därmed int
Vet inte riktigt vad du menar med geometri kontra spinningpass, men jag kör en del spinning under "innesäsongen". Jag ställer då cykeln så snarlikt min räser som det bara går, sedan cyklar jag så snarlikt som utecykling det bara går. Jag håller därmed int
Quote from Funbeat user on 17 July 2012, 19:22Jag tyckte nog mst att spinningcykeln var lustigt intsälld med styret högt och så. Är ingen rutinerad cyklist så jag fick treva lite för att komma nära (tror jag) hur man sitter på räser.
Tack för tipsen, känns som sättet att göra det på!
Jag tyckte nog mst att spinningcykeln var lustigt intsälld med styret högt och så. Är ingen rutinerad cyklist så jag fick treva lite för att komma nära (tror jag) hur man sitter på räser.
Tack för tipsen, känns som sättet att göra det på!
Quote from Funbeat user on 17 July 2012, 21:36Går det inte att sänka styret? Det brukar gå. Iaf på alla de spinningcyklar jag suttit. Försök hitta en position som är hyfsat lik och fortsätt som du gjort och som Anders skriver - bry dig inte om alla jumps och konstigheter och håll uppe kadensen.
Går det inte att sänka styret? Det brukar gå. Iaf på alla de spinningcyklar jag suttit. Försök hitta en position som är hyfsat lik och fortsätt som du gjort och som Anders skriver - bry dig inte om alla jumps och konstigheter och håll uppe kadensen.
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 09:03Om man tänkte bara köra på utan att följa instruktören, kan man inte bara ta en spinningcykel på gymmet?
Om man tänkte bara köra på utan att följa instruktören, kan man inte bara ta en spinningcykel på gymmet?
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 09:51Vad ska du cykla på på tävlingen, någon gång är du väl hemma och kan köra kvalitetspass på den?
Under tiden på spinningcykeln, ner med styret i botten, upp och fram med sadeln. Kör långa intervaller 3x10 min blandad med korta 4x4 min maxintervaller. 2-4
Vad ska du cykla på på tävlingen, någon gång är du väl hemma och kan köra kvalitetspass på den?
Under tiden på spinningcykeln, ner med styret i botten, upp och fram med sadeln. Kör långa intervaller 3x10 min blandad med korta 4x4 min maxintervaller. 2-4
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 11:18Varför ska man skjuta fram sadeln?
Varför ska man skjuta fram sadeln?
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 11:19Inte alla gym har spinningcykel i gymmet :-). De fyra gym jag frekventerar har det inte.
När jag kör spinning kör jag mitt eget race men följer musiken och instruktören i det jag vill. Utan musik och instruktör skulle jag aldrig orka så mycket som jag fa
Inte alla gym har spinningcykel i gymmet :-). De fyra gym jag frekventerar har det inte.
När jag kör spinning kör jag mitt eget race men följer musiken och instruktören i det jag vill. Utan musik och instruktör skulle jag aldrig orka så mycket som jag fa
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 11:21Ja, David det undrar jag med. Ställ in sadeln så den sitter så att benets vinkel mot pedalen blir så lik cykel som möjligt.
Ja, David det undrar jag med. Ställ in sadeln så den sitter så att benets vinkel mot pedalen blir så lik cykel som möjligt.
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 14:09Det är lite jobbigt när folk som är lägnst fram i spinningsalen kör helt olikt instruktören... Tex står upp när alla andra sitter eller kör ett helt annat tempo etc. Men placerar man sig längre bak så kan man väl få köra som man själv vill.
Jag tillhör do
Det är lite jobbigt när folk som är lägnst fram i spinningsalen kör helt olikt instruktören... Tex står upp när alla andra sitter eller kör ett helt annat tempo etc. Men placerar man sig längre bak så kan man väl få köra som man själv vill.
Jag tillhör do