Quote from Guest on 30 May 2010, 21:28Tävlingen går av stapeln i Longyearbyen på Svalbard, start vid Svalbardhallen. Anmälan sker på:
http://svalbardturn.no/?id=111
Tävlingen går av stapeln i Longyearbyen på Svalbard, start vid Svalbardhallen. Anmälan sker på:
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 21:38Häftigt ställe att springa på! Lycka till!
Häftigt ställe att springa på! Lycka till!
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 21:38Ja de känns jättespännande 😀 Hoppas jag slipper springa in i en isbjörn, vi hade en nära stan i fredags!
Ja de känns jättespännande 😀 Hoppas jag slipper springa in i en isbjörn, vi hade en nära stan i fredags!
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 21:41ÄMH, jag har hört att man inte får röra sig utanför byarna utan vapen. Hur går tävlingen till? Springer ni in byn, med vapen eller med personlig livvakt?
ÄMH, jag har hört att man inte får röra sig utanför byarna utan vapen. Hur går tävlingen till? Springer ni in byn, med vapen eller med personlig livvakt?
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 21:43Nej de finns ju risk att man stöter på björn så jag tror de kommer stå isbjörns-spejare efter spåret. Det kommer gå med stan som mittpunkt så blir inte så långt bort man hamnar 🙂
Nej de finns ju risk att man stöter på björn så jag tror de kommer stå isbjörns-spejare efter spåret. Det kommer gå med stan som mittpunkt så blir inte så långt bort man hamnar 🙂
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 22:25Jag åkte skimaraton där i slutet av april och det var riktigt bra arrangerat så du kommer nog att få en bra upplevelse. Tyvärr såg vi inte en enda isbjörn men det var kul ändå.
Jag åkte skimaraton där i slutet av april och det var riktigt bra arrangerat så du kommer nog att få en bra upplevelse. Tyvärr såg vi inte en enda isbjörn men det var kul ändå.
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 23:32Åh va roligt, läste du någon kurs här uppe då? 🙂
Åh va roligt, läste du någon kurs här uppe då? 🙂
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 10:39Nej, nej, det var bara en ursäkt för att åka på semester till Svalbard 🙂
Men vi stannade några extra dar och tittade på vildmarkslivet. Jag skulle vilja åka tillbaka annan tid på året så jag kanske får ha maraton som ursäkt för att åka dit igen...
Nej, nej, det var bara en ursäkt för att åka på semester till Svalbard 🙂
Men vi stannade några extra dar och tittade på vildmarkslivet. Jag skulle vilja åka tillbaka annan tid på året så jag kanske får ha maraton som ursäkt för att åka dit igen...
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 19:15Ja gör det, verkligen häftigt ställe 🙂 Jag läser en kurs i marinbiologi här, på avancerad nivår. vi var ute 10 dagar med båt och ankrade på isen och såg massa isbjörn, valross och säl mm 😀
Ja gör det, verkligen häftigt ställe 🙂 Jag läser en kurs i marinbiologi här, på avancerad nivår. vi var ute 10 dagar med båt och ankrade på isen och såg massa isbjörn, valross och säl mm 😀
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 19:25Jag såg inte en enda isbjörn... utom den uppstoppade på flygplatsen och den räknas inte riktigt.
Jag såg inte en enda isbjörn... utom den uppstoppade på flygplatsen och den räknas inte riktigt.