Quote from Guest on 1 April 2007, 21:45Använder ni sportdryck på era långpass, och i så fall vad för något? Något som rekommenderas eller sågas?
Använder ni sportdryck på era långpass, och i så fall vad för något? Något som rekommenderas eller sågas?
Quote from Funbeat user on 1 April 2007, 21:55Jag borde verkligen använda sportdryck på långpassen efter som jag har så svårt att klara av den på tävling. Jag tror att många kör den dryck som serveras på den tävling man siktar på.
Om man inte tävlar så får man nog prova sig fram. Jag kanske är fel p
Jag borde verkligen använda sportdryck på långpassen efter som jag har så svårt att klara av den på tävling. Jag tror att många kör den dryck som serveras på den tävling man siktar på.
Om man inte tävlar så får man nog prova sig fram. Jag kanske är fel p
Quote from Funbeat user on 1 April 2007, 22:02Jag har inte kommit upp i de distanser att jag känner behov av det ännu, men jag jobbar på det. Vad är det som erbjuds i de olika loppen? Läste att Sthlm maran har maxim electrolyte. Funderar på Sthlm halvmara i höst, vad erbjuds där? Eller klarar man sig
Jag har inte kommit upp i de distanser att jag känner behov av det ännu, men jag jobbar på det. Vad är det som erbjuds i de olika loppen? Läste att Sthlm maran har maxim electrolyte. Funderar på Sthlm halvmara i höst, vad erbjuds där? Eller klarar man sig
Quote from Katarina Lindbäck on 1 April 2007, 22:07Jag kör med Maxim, tycker den är god och inte för sliskig. Jag känner att jag gärna vill ha någon energi, inte bara vatten, redan efter en knapp timme. Dock är det sällan jag faktiskt tar med mig något ut.....
Jag kör med Maxim, tycker den är god och inte för sliskig. Jag känner att jag gärna vill ha någon energi, inte bara vatten, redan efter en knapp timme. Dock är det sällan jag faktiskt tar med mig något ut.....
Quote from Funbeat user on 2 April 2007, 07:40Jag kör på sportdryck under långpassen, vet inte hur stor betydelse det har men rent mentalt känns det bra att dricka lite Sportdryck mot slutet .... Vet inte vad det heter, köpte det på Stadium.
Jag kör på sportdryck under långpassen, vet inte hur stor betydelse det har men rent mentalt känns det bra att dricka lite Sportdryck mot slutet .... Vet inte vad det heter, köpte det på Stadium.
Quote from Urban Nilsson on 2 April 2007, 08:24Jag kör med Slow Carb (ska kolla tillverkaren). Tycker att det fungerar bättre än sockerlösningarna de serverar på tävlingarna. Snabba kolhydrater vill man ju egentligen bara ha efter tävlingen.
Jag kör med Slow Carb (ska kolla tillverkaren). Tycker att det fungerar bättre än sockerlösningarna de serverar på tävlingarna. Snabba kolhydrater vill man ju egentligen bara ha efter tävlingen.
Quote from Funbeat user on 2 April 2007, 08:50När jag kör distansträning och tempoträning med cykel brukar jag köra med "varannan vatten", alltså börja med en flaska (0,7l) vatten, sedan ta en flaska Power-Bar energidryck osv. Detta kombinerar jag med Power-Bars gel (ibland blandat med någon banan).
När jag kör distansträning och tempoträning med cykel brukar jag köra med "varannan vatten", alltså börja med en flaska (0,7l) vatten, sedan ta en flaska Power-Bar energidryck osv. Detta kombinerar jag med Power-Bars gel (ibland blandat med någon banan).
Quote from Anders Wallerstedt on 2 April 2007, 20:48Fairing gör "Sloow Carb".
Tips: en artikel om kost för konditionsidrott
http://www.maxtempo.se/profileview.php?id=3Jag kör alltid med sportdryck / kolhydrater när jag cyklar, men nästan aldrig när jag springer, blir så kladdigt i vätskebältet, men det
Fairing gör "Sloow Carb".
Tips: en artikel om kost för konditionsidrott
http://www.maxtempo.se/profileview.php?id=3
Jag kör alltid med sportdryck / kolhydrater när jag cyklar, men nästan aldrig när jag springer, blir så kladdigt i vätskebältet, men det
Quote from Therese Woodhill on 3 April 2007, 11:48Köp en burk matlodextrin och blanda din egen.:)
Köp en burk matlodextrin och blanda din egen.:)
Quote from Funbeat user on 3 April 2007, 12:24Tips på hur man ska blanda?
Tips på hur man ska blanda?