Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Följer ett program för att kunna ta mig runt Gbg-varvet i år, och idag stod det 15 km långsamt, knappt 2 h. Kruxet var att när jag knppt kommit en km kände jag hur jag blev skithungrig (och då springer jag en bit hemifrån, så jag kunde inte riktigt vända

Ja och nej.

Tanken med långpasset är ju att vänja kroppen vid att arbeta en längre tid. Inte utspritt under dygnet utan i en följd.

agron

Du kan trösta dig med att du inte är ensam att göra så... okej, jag brukar springa vidare med tom mage, så får den kurra bäst den vill. Det värsta som kan hända är att energidepåerna tar slut och skulle det hända så har jag en gel och en nötcreme i vätske

Nja, vart lite snurrig i huvudet när jag väl kom hem igen så det hade nog vart en dum idé att fortsätta. Särskilt som jag inte har någon midjeväska med nötcrème.

Den är viktig vid längre rundor, i alla fall om man är som jag 🙂

Du behöver de långa passen, dels för att vänja kroppen, dvs muskler, leder senor, vid belastningen men även knoppen.

Det är mentalt påfrestande att springa längre sträckor, och det är något man måste lära sig för att se hur man reagerar. Minst lika vikti

Vill man förbereda kroppen på att få i sig energidryck under Göteborgsvarvet, så kan man med fördel ta med sig den energidryck som servers då. Den heter Enervit, finns att köpa t.ex i Femman, Team Sportia. Då får man i sig enerngi så det räcker, lär vara

Det är väl energibrist och inte hunger som sätter stopp för fysik aktivitet?

Jag tycker: Ät ordentligt (hemlagat och fettrikt då slipper man oroa sig över blodsocker) så kan man träna när man vill. Fulla glykogendepåer räcker mycket längre än 15 km -> d