Quote from Guest on 11 August 2010, 11:17Funderar på att springa mitt första marathon i Stockholm 2011. Tyvärr ligger det helgen efter Göteborgsvarvet, som jag hellst inte missar.
Har sprungit Göteborg 2 ggr tidigare på 2.06 och 2.00.
Är det över huvud taget att tänka på att springa båda?
Hinner
Funderar på att springa mitt första marathon i Stockholm 2011. Tyvärr ligger det helgen efter Göteborgsvarvet, som jag hellst inte missar.
Har sprungit Göteborg 2 ggr tidigare på 2.06 och 2.00.
Är det över huvud taget att tänka på att springa båda?
Hinner
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 11:27Om du drar ner ambitionerna på Varvet kommer det att fungera att klara maran också. En vecka blir lite tufft, men det räcker om man inte har ambitionen att springa som Haile 🙂
Mjukgörande massage för blodcirkulationen är undergörande tycker jag. Lätt j
Om du drar ner ambitionerna på Varvet kommer det att fungera att klara maran också. En vecka blir lite tufft, men det räcker om man inte har ambitionen att springa som Haile 🙂
Mjukgörande massage för blodcirkulationen är undergörande tycker jag. Lätt j
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 11:48Min personliga uppfattning är att det är för tätt för mig. jag sprang den kombinationen 2008 (och då var det två veckor i mellan) och gillade det inte alls.
Då tycker jag bättre om kombinationen Kungsholmen Runt och Sthlm Marathon. 2009 var det tre vecko
Min personliga uppfattning är att det är för tätt för mig. jag sprang den kombinationen 2008 (och då var det två veckor i mellan) och gillade det inte alls.
Då tycker jag bättre om kombinationen Kungsholmen Runt och Sthlm Marathon. 2009 var det tre vecko
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 14:30Hej
Jag tror att det går, har själv kört Götet och Sth 3 gånger. Kan vara så att 1 vecka är lite tajt, men prova learning by doing.....Kommer troligtvis att köra båda nästa år....om inte det blir en plats på Lanzarote
Hej
Jag tror att det går, har själv kört Götet och Sth 3 gånger. Kan vara så att 1 vecka är lite tajt, men prova learning by doing.....Kommer troligtvis att köra båda nästa år....om inte det blir en plats på Lanzarote
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:44Tack för era åsikter.
Har inte bestämt mig ännu.
Kanske blir det Lidingöloppet istället för maran, vilket troligen är en minst lika tuff uppgift.
Huvudsaken är att man har nya mål att träna mot. / KGP
Tack för era åsikter.
Har inte bestämt mig ännu.
Kanske blir det Lidingöloppet istället för maran, vilket troligen är en minst lika tuff uppgift.
Huvudsaken är att man har nya mål att träna mot. / KGP
Quote from Mari Johansson on 15 August 2010, 23:05Skall Du inte jaga personbästa till varje pris på Göteborgsvarvet, så ser jag inga problem med att springa Stockholm Marathon veckan efter. En fin genomkörare inför maran.
Skall Du inte jaga personbästa till varje pris på Göteborgsvarvet, så ser jag inga problem med att springa Stockholm Marathon veckan efter. En fin genomkörare inför maran.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:07Hmm.. Jag har också planer på Stockholm maraton nästa år, men jag visste inte att de låg så nära inpå varandra. Jag har aldrig sprungit en mara tidigare.
Hmm.. Jag har också planer på Stockholm maraton nästa år, men jag visste inte att de låg så nära inpå varandra. Jag har aldrig sprungit en mara tidigare.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 15:22På en vecka bör man ha återhämtat sig från ett halvmaraton. Annars får man träna hårdare ;).
På en vecka bör man ha återhämtat sig från ett halvmaraton. Annars får man träna hårdare ;).
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 15:19Är du tränad för Maran så borde det inte vara några problem med en halvmara veckan innan. Skulle nog t.o.m. vara bra.
Mat, vätska och ett par lugna korta pass med avslutande koordinationslopp, låter som en perfekt laddning inför maran 😉
Är du tränad för Maran så borde det inte vara några problem med en halvmara veckan innan. Skulle nog t.o.m. vara bra.
Mat, vätska och ett par lugna korta pass med avslutande koordinationslopp, låter som en perfekt laddning inför maran 😉
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 16:21Hmm. Vi får se. Jag är en väldigt stor löpare så jag får väl se hur kroppen återställer sig. Men förhoppningsvis väger jag bara 120kg nästa sommar. 😉
Hmm. Vi får se. Jag är en väldigt stor löpare så jag får väl se hur kroppen återställer sig. Men förhoppningsvis väger jag bara 120kg nästa sommar. 😉