Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Funderar på att springa mitt första marathon i Stockholm 2011. Tyvärr ligger det helgen efter Göteborgsvarvet, som jag hellst inte missar.
Har sprungit Göteborg 2 ggr tidigare på 2.06 och 2.00.
Är det över huvud taget att tänka på att springa båda?
Hinner

Om du drar ner ambitionerna på Varvet kommer det att fungera att klara maran också. En vecka blir lite tufft, men det räcker om man inte har ambitionen att springa som Haile 🙂

Mjukgörande massage för blodcirkulationen är undergörande tycker jag. Lätt j

Min personliga uppfattning är att det är för tätt för mig. jag sprang den kombinationen 2008 (och då var det två veckor i mellan) och gillade det inte alls.
Då tycker jag bättre om kombinationen Kungsholmen Runt och Sthlm Marathon. 2009 var det tre vecko

Hej
Jag tror att det går, har själv kört Götet och Sth 3 gånger. Kan vara så att 1 vecka är lite tajt, men prova learning by doing.....Kommer troligtvis att köra båda nästa år....om inte det blir en plats på Lanzarote

Tack för era åsikter.
Har inte bestämt mig ännu.
Kanske blir det Lidingöloppet istället för maran, vilket troligen är en minst lika tuff uppgift.
Huvudsaken är att man har nya mål att träna mot. / KGP

Skall Du inte jaga personbästa till varje pris på Göteborgsvarvet, så ser jag inga problem med att springa Stockholm Marathon veckan efter. En fin genomkörare inför maran.

Hmm.. Jag har också planer på Stockholm maraton nästa år, men jag visste inte att de låg så nära inpå varandra. Jag har aldrig sprungit en mara tidigare.

På en vecka bör man ha återhämtat sig från ett halvmaraton. Annars får man träna hårdare ;).

Är du tränad för Maran så borde det inte vara några problem med en halvmara veckan innan. Skulle nog t.o.m. vara bra.
Mat, vätska och ett par lugna korta pass med avslutande koordinationslopp, låter som en perfekt laddning inför maran 😉

Hmm. Vi får se. Jag är en väldigt stor löpare så jag får väl se hur kroppen återställer sig. Men förhoppningsvis väger jag bara 120kg nästa sommar. 😉