Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa eller inte
You need to log in to create posts and topics.

Jag har som mål att springa Halvmaran nu i sep. Har tränat 3ggr/veckan sen mars och har varit tvungen att göra två "avbrott" pga av benhinnebekymmer (har då cyklat istället). Sprang igen för 2 dagar sen och kände av benhinnorna, bara lite dock. Inte som t

Hur långt kom du härom dagen, det borde ju ge en hint om hur långt du orkar om 2,5. Jag har samma mål men jag är mer bekymrad över tiden.

Om du nu inte springer halvmaran i år så gör du det något att år. Du har inte tränat i onödan.

Beskymmer med benhinnor kan avhjälpas vid et besök hos osteopaten (t+)

i stockholm finns ju flera:

http://www.hitta.se/SearchMixed.aspx?vad=osteopat&var=stockholm

Kanske... (det är ju trots allt rörelseorganen vi pratar om)
citat ur någon annan tråd

Citat från S. Singh och E. Ernsts bok Salvekvick och Kvacksalveri:
"Sammanfattande slutsats:
Det finns fullgott vetenskapligt stöd för att behandling med osteopatiska

Den bokens utlåtanden är inte ens värd pappret den är tryckt på. det finns flera utlåtanden i den boken som är Vetenskapligt bekräftade som dom totalsågar.

Det är som att säga att kaffe höjer förbränningen vid träning. Ja men med MAX 0,02%, och det är fö

Hela poängen med boken är att de gör metaanalyser av vetenskapliga studier, dvs försöker skaffa sig ett så stort underlag som möjligt för sina uttalanden. Om du vill ifrågasätta vetenskapligheten får du ta till mer än anekdotisk bevisföring (funkade för m

Nu dämpar vi oss lite innan vi borrar oss djupt ner i om knotknäckeri eller nålar eller vad det nu handlar om hjälper vid besvär. Är benhinnan inflammerad är det vila som gäller. Punkt. Visst massage eller böjande kanske skyndar läkandet _något_, men skit