Quote from Guest on 27 March 2012, 07:53Jag har blivit utmanad till att springa Göteborgsvarvet 2013, en utmaning som jag gärna hoppade på! Men jag har aldrig sprungit längre än 1 mil och nu undrar jag hur jag bäst lägger upp min träning för att klara det. Visst det är lååång tid kvar, men jag
Jag har blivit utmanad till att springa Göteborgsvarvet 2013, en utmaning som jag gärna hoppade på! Men jag har aldrig sprungit längre än 1 mil och nu undrar jag hur jag bäst lägger upp min träning för att klara det. Visst det är lååång tid kvar, men jag
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 08:03Det finns här på FB flera tränigsprogram för att klara hlavmaran.
Det är bara att söka.
Efter att ha titta på din träning så skulle jag rekomendera att du ökar gradvis med löpningen.
Lägg in minst ett mil pass i veckan och öka gradvis.
Du har ju tiden fö
Det finns här på FB flera tränigsprogram för att klara hlavmaran.
Det är bara att söka.
Efter att ha titta på din träning så skulle jag rekomendera att du ökar gradvis med löpningen.
Lägg in minst ett mil pass i veckan och öka gradvis.
Du har ju tiden fö
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 15:15Håller med - någon brist på program för hur du ska lägga upp träningen är det inte...
Du kan till exempel titta på jogg.se där det finns förslag på upplägg utifrån vilken tid du siktar på. Det som är bra är att du får en beskrivning av var du bör ligga i
Håller med - någon brist på program för hur du ska lägga upp träningen är det inte...
Du kan till exempel titta på jogg.se där det finns förslag på upplägg utifrån vilken tid du siktar på. Det som är bra är att du får en beskrivning av var du bör ligga i
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 21:38Just det, program finns det gott om men dom är ju alla så "korta" dvs bara några veckor....ska jag verkligen satsa på ett av dom redan?
Just det, program finns det gott om men dom är ju alla så "korta" dvs bara några veckor....ska jag verkligen satsa på ett av dom redan?
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 21:49Jag saknar program för
* "Behåll formen du tränat upp för 5 km, milen, HM, M"Det kan vara lämpligt om du ser till att få in en rutin på träning, låt säga tre pass per vecka med olika sorts träning de olika dagarna, samt styrketräning/prerehab för att
Jag saknar program för
* "Behåll formen du tränat upp för 5 km, milen, HM, M"
Det kan vara lämpligt om du ser till att få in en rutin på träning, låt säga tre pass per vecka med olika sorts träning de olika dagarna, samt styrketräning/prerehab för att